Žiadajú prepojiť sever a juh Slovenska. Po založení Iniciatívy príde petícia

Hlavným cieľom združenia Iniciatíva stredné Slovensko, ktorú dnes v Banskej Bystrici podpísalo deväť primátorov, je dobudovanie cestnej infraštruktúry na strednom Slovensku, predovšetkým severo – južného prepojenia.

Deväť primátorov zo stredného Slovenska dnes vstúpilo do Iniciatívy stredné Slovensko. Pribudnúť by mali ďalší.Deväť primátorov zo stredného Slovenska dnes vstúpilo do Iniciatívy stredné Slovensko. Pribudnúť by mali ďalší. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Zmluvu o vzniku združenia Iniciatíva stredné Slovensko dnes podpísali v Banskej Bystrici primátori Ružomberka, Brezna, Dolného Kubína, Krupiny, Liptovského Mikuláša, Podbrezovej, Zvolena , Žiaru nad Hronom a Banskej Bystrice. Očakávajú, že postupne sa do nej zapoja aj ďalšie samosprávy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rezervácia so slepou R1

Hlavným cieľom iniciatívy bude riešenie zanedbanej dopravnej infraštruktúry, predovšetkým severo – južného prepojenia od Trstenej po Šahy cez Hiadeľské sedlo.

Primátor Banskej Bystrice Ján Nosko informoval, že dlhé roky sa dopravná infraštruktúra neriešila. „Dostávali sme iba sľuby, nič z toho sa neudialo. Rozhodli sme sa preto združiť, aby sme mohli ľahšie presadzovať spoločné ciele,“ doplnil Nosko s tým, že stredné Slovensko prirovnal k rezervácii so slepou cestou, ktorou je dnes rýchlostná cesta R1.

SkryťVypnúť reklamu

Odstraňovanie regionálnych rozdielov nie je bez dobudovania infraštruktúry podľa neho možné. „Naša iniciatíva je v súlade s akčným plánom Slovenskej republiky. V tomto smere sa prijalo niekoľko uznesení vlády, ale nepodarilo sa ich naplniť,“ dodal. Primátori sa preto rozhodli vybudovať komunikačnú platformu pre komunikáciami s ministerstvami, či vládou. Iniciatíva má aj podporu regionálnych ZMOS-ov.

Nasledovať bude petícia obyvateľov

Primátor Ružomberka Igor Čombor informoval, že na iniciatívu primátorov a starostov chcú nadviazať aj petíciou obyvateľov stredného Slovenska.

Očakáva, že by ju mohlo podporiť 200 – 300 tisíc ľudí. „Celé stredné Slovensko zaberá približne 20 percent Slovenska a žije tu takmer milión obyvateľov,“ upozornil s tým, že ak sa im podarí presadiť ciele, na ďalších sto rokov vytvoria pre ľudí žijúcich v regióne podmienky pre rozvoj.

SkryťVypnúť reklamu

„Dnes sme kvôli nedostatočnej cestnej infraštruktúre odrezaní od rozvoja. Kde nie je cesta, tam nie sú investori, ani rozvoj,“ dodal.

Primátorka Zvolena Lenka Balkovičová považuje za dôležité, že zástupcovia samospráv sa spojili v prospech rozvoja celého stredného Slovenska: „Iba cez rozvoj dopravnej infraštruktúry sa dá zabezpečiť napredovanie jednotlivých regiónov.“

Peter Antal, primátor Žiaru nad Hronom dodal, že hoci je hlavným cieľom iniciatívy vybudovanie severo – južného prepojenia, dôležité je dobudovanie cestnej infraštruktúry stredného Slovenska ako celku. A to aj smerom na východ, keďže práve juh Banskobystrického kraja má vysokú nezamestnanosť a nedostatok investorov.

Iniciatíva Stredné Slovensko spája samosprávy zo Žilinského a Banskobystrického kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Zo stanoviska Ministerstva dopravy a výstavby SR

"Ministerstvo dopravy je otvorené diskusii s každým, kto sa zaujíma o tému výstavby ciest. Zúčastňujme sa stretnutí s občanmi a ich zástupcami, kde vysvetľujeme naše postoje a dôvody, ktoré zohľadňujeme pri výstavbe cestnej infraštruktúry. Našou prioritou je udržať tempo výstavby na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami, pokračovať vo výstavbe diaľničného prepojenia s Poľskom cez Kysuce. Popritom realizujeme prípravu ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, vrátane severojužného prepojenia," píše sa v reakcii ministerstva, ktoré poskytlo TASR:

Aktuálne je úsek R1 medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom v štádiu prípravy. V najpokročilejšej fáze je príprava úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, kde je vydané územné rozhodnutie. Pri niektorých úsekoch je potrebné opakovanie procesu EIA, boli spracované zámery EIA a ministerstvo životného prostredia vydalo rozsahy hodnotenia a proces bude pokračovať spracovaním správy EIA. Začiatok výstavby závisí podľa ministerstva od stavu pripravenosti a finančných zdrojov.

"Zdroje na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest sú už takmer vyčerpané, preto navrhujeme otvoriť dlhovú brzdu, aby sme si mohli výhodne požičať na urýchlenie výstavby ciest. Primátori by v tejto súvislosti mali vyvinúť iniciatívu aj smerom k poslancom parlamentu vo veci podpory uvoľnenia dlhovej brzdy," uvádza sa v závere.


Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu