Brezno - Od nového roka prejde Slovenská správa ciest (SSC) pod vyššie územné celky. VÚC B. Bystrica sa na základe rozhodnutia dopravnej komisie priklonil k zmene, ktorú nový systém umožňuje. Strediská SSC B. Bystrica - Lučatín, B. Bystrica - Brezno prestanú byť závislé na rozpočte a stanú sa príspevkovými organizáciami. Prostou rečou, začnú si na seba privyrábať. S tou istým strojovým parkom ako doposiaľ, čo isto nie je žiadna výhra.
Breznianskeho stredisko pracuje na cestách regiónu, ktorý je všeobecne známy zložitosťou terénu. Stačí povedať Čertovica, Jarabá, či Lom nad Rimavicou a každý vodič kamiónu vie, kde ho môže v zime "vytočiť" napriek tomu, že posýpače a odhŕňače robia čo môžu. Počasie v takýchto podmienkach rozhodne napácha viac problémov, ako na rovine, o bratislavských čľapkaniciach, ktoré dokážu odrovnať celé hlavné mesto, ani nehovoriac. Celková dĺžka komunikácií, na ktorých cestári z Brezna udržujú zjazdnosť a technický stav vozovky presahuje dĺžku 19O kilometrov.
Minimálne polovicu tohtoročnej zimy bude teda Breznianske stredisko fungovať na "vlastné trovy". S posýpačom, ktorý má 29 rokov (ďalší 23), dovážať chemický a posypový materiál dvadsaťročnou tatrovkou a prosiť všetky vesmírne sily, aby z pozošívaných pluhov neodpadol ďalší privarený plech. Priemerný vek techniky v kompletnej zostave presahuje 15 rokov. Vedúci strediska Jozef Bobák v súvislosti s prípravami na zimnú sezónu uviedol, že materiálne na tom nebudú horšie ako vlani. Ak, pravda, nenastanú extrémne situácie, čo sa pri súčasných klimatických zvratoch nedá vylúčiť. Napriek tomu, že o žiadnej inej správe na Slovensku, ktorá by sa uchádzala o príspevkové hospodárenie nevie, J. Bobák považuje tento krok
SSC B. Bystrica za sľubný. Jedna vec mu však nedá spávať. J. Bobák: "Som rozčúlený a chystám sa žiadať o vysvetlenie na riaditeľskej porade. Boli peniaze na dve generálne opravy. Stredisko Lučatín ich dostalo, my ani jednu. Neviem, čo v tom zohralo úlohu. Viem, že ani jedno stredisko nemá stopercentnú techniku. Zároveň však nemá ani vysokohorské úseky. Nechcem nikoho skúšať z geografie regiónu. Ani presviedčať, že Lučatín operuje po rovine. Chcem len vedieť dôvody. A budem na nich trvať!"
Alžbeta Kyselová