Banská Bystrica - Na novej integrovanej linke tiesňového volania 112 v Banskej Bystrici evidujú denne 1500 až 2400 volaní, opodstatnené sú však iba zhruba tri-štyri percentá z nich. Ako povedal prednosta banskobystrického krajského úradu Milan Kepeňa, situácia s rôznymi žartmi, nadávkami a podobnými volaniami je stále rovnaká ako v prvé dni po zavedení linky. Za jej zneužitie pritom hrozí pokuta až 50 000 korún. "Zatiaľ to však nechávame bez sankcií. Tento problém bol podľa mojich poznatkov všade, kde takúto linku zavádzali," povedal Kepeňa.
Koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému (IZS) zriadili na prechodné obdobie štyroch rokov v
priestoroch odboru civilnej ochrany obyvateľstva a obrany Krajského úradu v Banskej Bystrici. Jeho vybudovanie a technické vybavenie stálo päť miliónov korún. Do júla 2007, keď sa skončí skúšobná prevádzka, sa predpokladajú ďalšie investície zhruba 40 miliónov korún. Stredisko IZS zabezpečuje prijatie a presmerovanie alebo vybavenie tiesňového volania na čísle 112 v rámci Banskobystrického kraja pre osem zásahových obvodov Hasičského a záchranného zboru (HaZZ), osem zásahových obvodov Policajného zboru (PZ) a 15 zásahových obvodov záchrannej zdravotnej služby (ZZS). V stredisku IZS zároveň
vybavujú aj volania na číslo 155, keďže sa tam presunulo operačné stredisko záchrannej zdravotníckej služby
Banskobystrického okresu. Operátorov záchrannej zdravotníckej služby poskytla Rooseveltova nemocnica. Ako
uviedol prednosta Kepeňa, hasiči ani policajti v otázke poskytnutia svojich zamestnancov na stredisko IZS ústretové neboli.
(SITA)