Banská Bystrica - Pri výstavbe diaľnic skôr ako vecné argumenty zavážia, podľa prednostu Krajského úradu v Banskej Bystrici Milana Kepeňu, politické rozhodnutia. Konkrétne, pokiaľ ide o uprednostnenie severného alebo južného ťahu v západo-východnom cestnom prepojení. Ako konštatoval, budovanie iba severného ťahu rozdelí Slovensko na bohatú a chudobnú časť, pretože juh zostane bez ciest, ktoré sú nevyhnutné kvôli investíciám a s nimi súvisiacim ekonomickým rozvojom a znížením nezamestnanosti. Južný ťah, dôležitý pre Banskobystrický kraj, však nemá veľkú podporu v rezorte dopravy, ktorý ako dodal M. Kepeňa, voči nemu často zaujíma alibistický postoj.
Prednosta tiež nesúhlasí s ročným posunom výstavby pripravených kritických úsekov južnej trasy - obchvatu Tornale a Figy a s oddialením dokončenia úseku Hronský Beňadik - Šášovské Podhradie z roku 2005 na zrejme až rok 2007, o ktorom sa hovorí vo vládnom návrhu. Kritike tiež podrobil plánované dokončenie trasy Nitra - Banská Bystrica, ktoré sa predpokladá až v roku 2012.
M. Kepeňa tiež poznamenal, že dokončenie severného ťahu sa neočakáva skôr ako o 20 rokov, pretože úsek cez fatranský masív Žilina - Martin bude po stavebnej stránke "európskou raritou" a vyžiada si značné náklady a čas.
Podľa oficiálneho harmonogramu by sa na Slovensku malo odovzdať v období od roku 2003 do roku 2006 do užívania 28,4 kilometrov diaľnic, 14 kilometrov dvojpruhových rýchlostných ciest v trase budúcej diaľnice, 20,6 kilometra štvorpruhových rýchlostných ciest, 11,2 kilometra dvojpruhových rýchlostných ciest a 3,7 kilometra diaľničných privádzačov. V súčasnosti je v prevádzke celkom 301 kilometrov diaľnic a 75,2 kilometra rýchlostných ciest.
(ekč)