Banská Štiavnica - Vlaková doprava na lokálnej trati medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou je od druhého februára zastavená. Vedenie mesta sa nevzdáva a hľadá varianty, ako by trať mohla fungovať ďalej. Pomoc očakávajú aj od ministrov, ktorých považuje mesto za svojich - Ľudovíta Kaníka a Lászlóa Miklósa. Rozbehli tiež rokovania s banskobystrickým VÚC a hľadajú varianty ako trať financovať. ,,Všetko je zatiaľ iba v rovine rokovaní. Verím však, že úradu v Banskej Štiavnici Nadežda Babjaková. V hre je viacero zaujímavých projektov, ktoré by mesto chcelo zrealizovať. Chcú sa pri nich opierať predovšetkým s takými modelmi, ktoré by zohľadňovali zamestnanosť regiónu, alebo ekologizáciu prostredia. V tom prípade by bola pomoc oboch ministrov aktuálna. Podľa Nadeždy Babjakovej už prvý týždeň bez vlakového spojenia ukázal, že zrušenie lokálky bude mať negatívny dopad predovšetkým na študentov. Štiavnica je klasickým študentským mestom, na vysokých a stredných školách študuje tritisíc žiakov. Veľká časť z nich do školy dochádza. Najhoršie je to v piatok, keď študenti odchádzajú domov a v nedeľu, keď sa vracajú. Autobusy chodia v tomto čase preťažené. Niektoré spoje ani nezoberú všetkých študentov a tí musia čakať na ďalší spoj. O železnicu so 120-ročnou históriou bojujú Štiavničania už niekoľko mesiacov. Mesto sa opiera predovšetkým o fakt, že je zapísané na zozname svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Zrušenie železničnej dopravy môže mať negatívny dopad na turistický ruch. Vedenie mesta dokonca uvažovalo, že v prípade neúspechu na domácej pôde sa obráti až na Radu Európy. Tá pred niekoľkými rokmi vypracovala na žiadosť slovenskej vlády rozvojový program pre Banskú Štiavnicu. Jedným z kľúčových odporúčaní RE je práve rozvoj cestovného ruchu. Podľa vedenia mesta však práve táto oblasť zrušením lokálky výrazne utrpí.
Kveta Fajčíková