Brezno - V poslednej dobe vznikol veľký rozruch okolo zrušenia prevádzky železničnej osobnej dopravy na viacerých tratiach Slovenska. V polovici januára vláda na základe podnetu rezortného ministerstva a Železničnej spoločnosti definitívne rozhodla, že od 2. februára 2003 sa zastaví osobná železničná doprava na 25 regionálnych tratiach, čím železničiari usporia 460 mil. slovenských korún ročne. Okrem tejto redukcie Železničná spoločnosť od tohto dátumu zruší a obmedzí aj vlakové spojenie na ďalších úsekoch. Súčasťou úpravy bude obmedzenie prepravy aj na hlavných tratiach. V zozname zrušených tratí sa nachádza aj železničná trať Brezno - Tisovec - Jesenské. Na základe týchto informácií odborári železníc, prednostovia a zamestnanci železničných staníc i rušňového depa požiadali predstaviteľov samosprávy - obcí a miest i širokú verejnosť o podporu. Samospráva vydala nesúhlasné stanovisko a podložila ho petíciou proti zrušeniu osobnej prepravy na tejto trati, ktorú podpísali viacerí občania regiónu. Na tomto základe bol (25. 11. 2002) primátora Tisovca Ing. Petra Mináča prijal štátny tajomník ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií a následne minister P. Prokopovič, ktorým tlmočil stanoviská, ktoré vylučujú zastavenie železničnej dopravy na trati Brezno - Tisovec - Jesenské. Tieto konzultácie boli prvým krokom k úspešnosti riešenia tohto problému, žiaľ administratíva Železničnej spoločnosti a.s., ktorá pôsobí aj na nižších stupňoch, im pripravila ,,úder pod pás" tým, že namiesto zrušenia trate navrhla zmenu grafikónu prepravy na tomto úseku (od 2. 3. 2003), bez upovedomenia všetkých zainteresovaných. Z tohto dôvodu primátor Tisovca zvolal ďalšie rokovanie, uskutočnené 14. januára, na ktoré pozval predstaviteľov samosprávy - obcí a miest, prednostov železničných staníc, zamestnancov a vedúcich rušňového depa, zástupcu Vidieckeho parlamentu, vedúcich odborov Banskobystrického samosprávneho kraja a zástupcov Železničnej spoločnosti. Predložil tu návrh požiadaviek, ktorý spracovali pracovníci železníc z Tisovca, ktorý žiaľ nebol akceptovaný. Podľa vyjadrenia kompetentných návrh môže byť zakomponovaný až od 15. júna 2003. Obidve strany sporu sa dohodli, že bude spracovaný projekt na prevzatie tejto trate pod ,,domácu" regionálnu správu.
Trať Brezno - Tisovec je ojedinelá i tým, že v úseku Tisovec - Pohronská Polhora prechádza vlastným územím chránenej krajinnej oblasti Muránska planina. Nad Tisovcom prechádza tunelom a 50 promilové stúpanie cez sedlo Zbojská prekonáva ozubnicou. Dolinou Bánovo preklenuli dva viadukty, ktoré sú ukážkou majstrovstva talianskych staviteľov a ich citlivého prístupu pri stavebných prácach v prírode. Dĺžka tejto trate, ktorá bola dokončená v roku 1896 je 25 kilometrov.
Daniel Rakyta