Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Detský sen sa splnil programátorovi z Budapešti

Bez pretekárskej licencie až do kokpitu Formuly 1

Banská Bystrica - Sny sa menia na skutočnosť - tak by sa dala opísať súťaž West RACE DAY, ktorá niekoľkým šťastlivcom otvorila dvere do sveta Formule 1. Jej zásluhou sa bez pretekárskej licencie dostanete až do kokpitu Formule 1 a to za neuveriteľné tri mesiace, takto charakterizovala tento projekt známa postava zo zákulisia tímu West McLaren Mercedes Pavel Turek, ktorý má na starosti styk s verejnosťou a média.

Čo predchádzalo tomu, kým šťastný víťaz súťaže zasadol do vytúženého auta? Stovka slovenských záujemcov absolvovala prvé vyraďovacie kolo v motokárovej hale Indianapolis v Ivánke pri Dunaji, kde predvádzali svoje jazdecké kvality za volantom motokáry. Sitom prešlo len desať finalistov, medzi nimi aj dvojica Banskobystričanov - Michal Mikuš a Peter Džurdženík. Prvé kolo tejto akcie sa súbežne konalo v Česku, Poľsku, Slovinsku, Rusku , Maďarsku i v Nemecku a vybraní úchádzači z týchto krajín sa stretli začiatkom septembra na letisku v Brne. Jazda zručnosti na Mercedesoch triedy A,E a C dôkladne preverila ich kvality a zároveň preosiala medzinárodnú konkurenciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľký sen - zajazdiť si vo Formule 1 sa mohol splniť len jednému - víťazovi medzinárodného finále, ktoré sa uskutočnilo na Masarykovom okruhu v Brne. Naši zástupcovia však už medzi vyvolenými chýbali. Čo sa teda neskôr dialo v upršanom počasí na dráhe? Jazdilo sa na vozidlách AMG Mercedes s výkonom motora okolo 300 koní. Inštruktormi a zároveň odbornými poradcami boli jazdci série Nemeckých cestovných automobilov (DTM) - jej minuloročný víťaz Bernd Schneider, bronzový z roku 2001 Peter Dumbreck, vodič bezpečnostného spomaľovacieho auta v seriáli F 1 Bernd Mayländer, testovací jazdec West McLaren Mercedes Alexander Wurz a vicemajster sveta z roku 2001 David Coulthard. V hre bola účasť v sobotňajšom finále. Podstatná nebola rýchlosť, skôr išlo o vyrovnanosť v jednotlivých kolách, aby jazdci dosiahli čo najmenší rozdiel v časoch. Tejto úlohy sa najlepšie zhostil Richard Kaba, správca počitačových sietí z Prahy. Do štvorice finalistov sa dostal aj slovenský novinár Ivan Kelement z Bratislavy, ktorý píše o novinkách zo sveta hudby a filmu. Ďalej postúpil aj Gregor Hocevar, študent zo slovinskej Ljubľany a počítačový programátor Tomáš Foldi z Budapešti.

Skryť Vypnúť reklamu

Na ďalší deň išlo do tuhého. Finalisti sa túžili posadiť do vozidla F1 McLaren Mercedes, v ktorom dvojnásobný majster sveta Mika Häkkinen vyhral dve VC. Atmosféra hustla. Nasledovala jazda na monopostoch Formule Renault, ktoré na rovinkách dosahujú rýchlosť 200 km za hodinu. Päť kôl určilo dvojicu, ktorá zvedie súboj o najvyrovnanejšie kolo na športových prototypoch prezývaných "placka". Do finále napokon postúpil Hocevar s Foldim. Kelement doplatil na nedorozumenie pri komunikácii s boxami a skončil štvrtý, bronzovú priečku obsadil Kaba. Hacevar síce jazdil lepšie časy na jedno kolo a neskôr ho označili za rýchlejšieho a dravejšieho jazdca, ale zo súboja na športových prototypoch vyšiel víťazne Foldi, ktorý mal menší rozdiel v časoch na jednotlivé kolá.

Skryť Vypnúť reklamu

Blížilo sa vyvrcholenie súťaže. Vo vzduchu bolo cítiť napätie a obrovské očakávanie. Detský sen Tamáša Foldiho sa splnil. V striebornej kombinéze McLarenu sprevádzaný potleskom novinárov sa vydal na svoje prvé kolo v monoposte. Súčasní piloti Formule 1 na to v niektorých prípadoch čakajú aj desať - pätnásť rokov, jemu sa to podarilo za tri mesiace! S pokojom suveréna odkrúžil tri kolá po Masaykovom okruhu a za obrovského aplauzu mu odovzdali cenu víťaza - Modrú Vázu od tímu McLaren. ,,Myslel som si, že ovládať také silné auto bude veľmi náročné, ale nakoniec to bolo veľmi ľahké," podelil sa o svoje dojmy šťastný Foldi.

Tomáš Šperka

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 684
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 394
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 283
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 913
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 762
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 400
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 806
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Archeológ predstaví tajomstvá ukryté v meste pod Urpínom online

Záchranné archeologické výskumy v Banskej Bystrici uskutočnené v posledných piatich rokoch predstaví archeológ Martin Kvietok v Stredoslovenskom múzeu (SSM).

Archeológ Martin Kvietok

Železiarne Podbrezová nebudú zriaďovať samostatné testovacie miesto

Firma má minimálne výpadky zamestnancov v dôsledku ochorenia COVID-19 a zvláda ich riešiť bez väčších problémov.

Verejní zdravotníci sa na plošnom testovaní podieľajú nepriamo

Ich úlohou je posudzovanie priestorov určených na odber, spracovávanie údajov z testovania a kontaktovanie pozitívnych osôb.

Testovanie na nový koronavírus.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?