Banská Bystrica - Takmer osemdesiat podnetov pisateľov prekontrolovali v prvom polroku pracovníci Inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Banskobystrický kraj. Výsledky kontrol ukázali, že 39 podnetov bolo opodstatnených, 28 neopodstatnených, tri sú ešte v štádiu riešenia, osem bolo vybavených priamo odpoveďou bez preverovania a jeden odstúpili na regionálnu veterinárnu a potravinovú správu, pretože išlo o reklamáciu predaja potravinového tovaru vo výrobe.
Z celkového počtu podnetov bolo 65 z oblasti obchodu. Pisatelia boli nespokojní predovšetkým s nevybavovaním reklamácií v zákonom stanovenej lehote tridsiatich dní, najmä pri ich uplatňovaní v predajniach obuv alebo nábytok. Ľudia sa však sťažovali tiež na predaj nekvalitného tovaru po lehote najneskoršej spotreby a nedodržiavanie zásad statočnosti predaja. Osobitnou kapitolou je tzv. klamlivá reklama, hlavne čo sa týka uvádzania cien akciových tovarov na reklamných letákoch. Stáva sa totiž, že viaceré "akciové" ceny sú vyššie ako skutočné ceny "predtým" alebo že niektoré výrobky ponúkané za výhodné ceny nie sú v regáloch predajní ani pri začiatku akcie.
Nespokojnosti s poskytovanými službami sa týkalo štrnásť podnetov. Najčastejšie išlo o reklamácie opráv mobilných telefónov, montáží žalúzií a eurookien, služieb opravovní obuvi a zásielkového obchodu. Kameňom úrazu bolo opäť najmä nedodržanie tridsaťdňovej lehoty na vybavenie reklamácií.
M. Kelemen