Banská Bystrica - Takmer 180 prevádzkových jednotiek prekontrolovali v júli pracovníci Inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Banskobystrický kraj. Vykonali v nich bezmála 70 kontrolných nákupov, z ktorých bola viac než tretina predražených. Na každých sto korún zaplatili kupujúci v priemere o 50 halierov viac ako v skutočnosti zaplatiť mali. Pre nedostatky v kvalite a označovaní tovaru inšpektori pozastavili približne tristo druhov tovaru v hodnote vyše 1,2 milióna korún. Za zistené nedostatky uložili na mieste 68 blokových pokút v úhrnnej sume viac než 58 tisíc korún. Pri väčších nedostatkoch spísali 25 oznámení o začatí správneho konania.
V banskobystrickom hoteli Dixon inšpektorom kontrolnú konzumáciu v hodnote 236,90 Sk predražili o 4,10 Sk. Rozdiel v neprospech spotrebiteľa vznikol nedodržaním účtovanej miery Karpatského brandy špeciál ani účtovanej hmotnosti odpredaného chleba. Nedostatky zistili tiež pri kontrole dodržiavania záručných lehôt surovín a polotovarov, používaných na prípravu jedál. Kontrolóri totiž medzi zásobami objavili po dátume najneskoršej spotreby štyri druhy tovarov, celkom za 1574 korún - kuracie rezne, kuraciu pečeň, hovädzie predné bez kosti a gril klobásu.
Na základe podnetu pisateľa na nevybavenie spotrebiteľskej reklamácie na objednaný a zakúpený majetok "soikári" vykonali aj kontrolu v predajni nábytku Drevounia - Interier v Banskej Bystrici. Ukázalo sa, že podnet kupujúceho bol opodstatnený, pretože reklamácia nebola vybavená v zákonom stanovenom termíne, čím došlo k porušeniu zákona o ochrane spotrebiteľa. Po kontrole v predajni pisateľovi reklamáciu vybavili kladne.
(klm)