Banská Bystrica - Pri predávaní tovaru a poskytovaní služieb zistili pracovníci Krajského inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v Banskobystrickom kraji nemálo nedostatkov aj v prebiehajúcom letnom dovolenkovom období. Napr. v jednom z banskoštiavnických hotelov im kontrolnú konzumáciu v hodnote 86,60 Sk predražili o 1,40 Sk. Stalo sa tak nedodržaním účtovanej miery Karpatského brandy. Objavili sa však aj ďalšie nedostatky - závažie i váha s neplatným úradným overením a nesprávne skladovanie potravinárskych výrobkov. Syr Niva, mak i vlašské orechy tam totiž mali uložené v mraziacom pulte napriek tomu, že výrobca ich doporučuje skladovať pri teplote nad bodom mrazu.
Inšpektori SOI však objavili chyby aj pri predávaní priemyselného tovaru, pričom sťažnosti na predávajúcich sa množia najmä v súvislosti s uplatňovaním reklamácií. V predajni Textil - obuv vo Zvolene vykonali kontrolu na základe podnetu pisateľa na nevydávanie bloku z elektronickej registračnej pokladne a na neposkytovanie záruky na odkúpený tovar v zákonne stanovenej lehote, resp. skracovanie trvania záruky pri zakúpení tovaru v tzv. akcii. Inšpektori teda vykonali kontrolný nákup botasiek, na ktorý im nevydali blok z ERP a zároveň im oznámili, že na zakúpenú obuv sa poskytuje záruka len jeden mesiac, pretože tovar bol zakúpený za nižšiu cenu ako bola pôvodná. Tým, že nebol vydaný blok z ERP ide jednoznačne o porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa.
Rovnaký zákon porušili aj v predajni obuvi v Banskej Bystrici, kde reklamáciu na zakúpenú obuv nevybavili v zákonom stanovenej lehote tridsiatich dní. Kontrola ukázala, že pisateľ podnetu uplatnil reklamáciu v predajni ešte 22. apríla, ale vybavená bola až 7. júna, teda pätnásť dní po tridsaťdňovej lehote.
M. Kelemen