Označil v nej blížiace sa júnové hodnotenie plnenia „Nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest“ za príležitosť predložiť vláde výhrady k doterajšej koncepcii a žiadať prehodnotenie plánov. „Napriek desiatkam miliárd korún investovaných do výstavby diaľnic naprieč Slovenskom sa vôbec nezlepšuje,“ tvrdí Mesík. Regióny východného a stredného Slovenska aj z tohto dôvodu zostávajú podľa poslanca izolované. Mesíkova mimovládna skupina už niekoľkokrát ponúkla na diskusiu ministerstvu dopravy svoju alternatívu proti schválenému trasovaniu diaľnic severozápadom Slovenska. Poslanec diaľničný ťah Bratislava - Košice vedený cez B. Bystricu považuje za lacnejší a rýchlejší. Dokumentuje to aj pôžička Európskej investičnej banky pre výstavbu obchvatu Novej Bane na trase E571, ktorá je podľa Mesíka na rozdiel od vládneho severozápadného tunelového variantu budovateľná. (wm)