iešenie budovania rýchlostnej komunikácie medzi Nitrou a B. Bystricou. Zabezpečenie všetkých krokov vedúcich k dokončeniu stavieb na tomto úseku.
Šéfovia krajov tvrdia, že aj napriek odôvodneným požiadavkám podloženým argumentáciou o intenzite dopravného prúdu, dopravnej nehodovosti, efektívnosti a rýchlosti výstavby, potrebe vytvorenia základných podmienok pre rozvoj zaostalejších regiónov Slovenska a novým možnostiam financovania výstavby diaľnic a ciest prostredníctvom fondov Európskej únie sa rezortné priority zameriavajú do oblasti Považia. Deje sa tak aj napriek prísľubom predstaviteľov vlády, podľa ktorých by budovanie stavieb na trase medzi Bratislavou a Žilinou nemalo mať vplyv na tempo výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na ostatnom území Slovenska.
"Máme obavu, pretože od začiatku roka nepokračuje výstavba ťahu Nitra - Banská Bystrica. Nepáči sa nám, že ministerstvo dopravy nevyhlásilo včas medzinárodný tender na pokračovanie úseku Žarnovica - Rudno. Chceme vedieť, ako sa bude nakladať s približne 5 miliardami korún. Potrebujeme konkrétne termíny a argumenty, a nie špekulácie," povedal Kepeňa.
Predstavitelia samosprávy a štátnej správy obidvoch krajov od vlády očakávajú prijatie opatrení vedúcich k zabezpečeniu ekonomického vývoja všetkých regiónov Slovenska.
Predsedovia samosprávnych krajov a prednostovia krajských úradov žiadajú Dzurindov kabinet, aby urobil opatrenia na zabezpečenie potrebných finančných prostriedkov na prípravu stavieb na trase medzi Nitrou a Banskou Bystricou. Tiež o ich urýchlené zaradenie do harmonogramu začatia a odovzdania stavieb do užívania v termíne rokov 2005 - 2006.