Firmy sa pri výbere sústredili najmä na prezentáciu svojej značky, prípadne fotografií vrcholových manažérov, občania dávali prednosť svadobným portrétom, obrázkom novorodencov alebo oslávencov pri príležitosti životných jubileí. Niektorí majitelia psov a mačiek si dali zhotoviť dokonca známky s vyobrazeniami svojich zvierat.
Príležitosť umiestniť miniatúrnu reprodukciu fotografie alebo kresby na známku poskytuje POFIS od roku 2001. Nápad pochádza z praxe maďarskej poštovej správy. Filatelistická rarita nemá len pamätnú, respektíve reprezentačnú funkciu, súčasne je poštovou ceninou, ktorou môžu zákazníci vyplácať poštovné za dopravu zásielky. Na známkových obrazoch sú motívy holubice, ruží a tulipánov, kupón je stvárnený podľa želania.
"Záujemcov o súkromné známky uspokojí POFIS bez výnimky, filatelisti však bývajú sklamaní. Žiadajú totiž čisté tlačové listy bez potlače na kupónoch, v čom im nemôžeme vyhovieť," konštatovala referentka POFIS Veronika Kopečná.