Cestu však mali podľa pôvodných plánov dokončiť už v novembri minulého roka.
Podľa Prokopoviča cestu, v regióne nazývanú už stavbou storočia, stavali štyri roky a jej prvý projekt sa objavil začiatkom 70. rokov. Minister to zdôvodnil nedostatkom finančných prostriedkov a potrebou výstavby rýchlostnej komunikácie v "smrteľnom lieviku" pri Hronskom Beňadiku. Zdržanie spôsobilo, že náklady na výstavbu sa predražili o približne 200 miliónov korún.
"Takmer celú stavbu sme realizovali v tomto roku, keď sme vyčlenili pol miliardy z potrebných 680 miliónov korún," konštatoval na margo stavby generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Dušan Faktor.
Väčšina trasy medzi Banskou Bystricou a Bratislavou by mala byť prepojená diaľnicami a rýchlostnými komunikáciami do konca roku 2007, najneskôr v roku 2008. Podľa riaditeľa Faktora je ešte potrebné vybudovať vyše šesťkilometrový úsek Rudno - Žarnovica za 2,7 miliardy Sk, ktorý by mal byť hotový koncom roku 2006 a 20-kilometrový úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie chcú dokončiť o rok neskôr. Rýchlostnú cestu medzi Nitrou a Hronským Beňadikom plánujú dokončiť o ďalšie štyri roky.