štyroch z nich.
Inšpektori prekontrolovali celkom 230 prevádzok. V dvoch im nevydali oficiálny doklad o kúpe ani náhradný doklad, v ďalších troch im nákup neúčtovali cez elektronickú registračnú pokladňu. Za zistené nedostatky uložili 14 peňažných pokút v celkovej sume 145 tisíc korún a spísali tri oznámenia o začatí správneho konania.
Predraženie až o 20 korún zistili kontrolóri vo zvolenskej Tridsiatke. Textilnú utierku na riad tam totiž namiesto desiatich korún predávali po tridsať. V čase kontroly mali v ponuke tiež 14 druhov tovaru za vyše 9000 korún bez predpísaných informácií - údaj o výrobcovi, prípadne dovozcovi a dodávateľovi. Pri ďalšom tovare zase absentovali bezpečnostné upozornenia alebo informácie o spôsobe údržby.
Povinné informácie na troch druhoch nábytku chýbali tiež v predajni v Žiari nad Hronom. V Bio Mek Revúca a Elektro Fiľakovo zase nevybavili reklamácie v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote. Prvý prípad sa skončil vrátením reklamovanej čiastky takmer 25 tisíc korún spotrebiteľovi, v druhom zase preplatením opravy televízora predávajúcim.
Kontrolóri zistili nedostatky aj v breznianskej prevádzke Lidl - na bloku z registračnej pokladne chýbala presná adresa prevádzky a cena mrkvy bola podľa cenovej evidencie iná, ako na cenovke. Chybou bolo aj to, že na letáku bola v súvislosti s cukrom, ovocím a zeleninou uvedená informácia že „odber je možný iba v obvyklom množstve“. Takáto informácia je pre kupujúceho nedostatočná, lebo nevie, aké množstvo tovaru si môže kúpiť. „Obmedzenie predaja je možné, ale musí byť uvedené v presných množstvách,“ potvrdili nám na SOI.