Podľa slov generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Romana Veselku, projekt je prvým z piatich v oblasti železničnej infraštruktúry, ktoré budú financované zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Elektrifikácia 22-kilometrového úseku medzi Zvolenom a Banskou Bystricou má byť hotová koncom roka 2006. Bude stáť približne 1,1 miliardy korún, pričom 75 percent bude financovaných z fondov EÚ a 25 percent zo štátneho rozpočtu.
Elektrifikácia zlepší kvalitu a kultúru cestovania, zvýši výkonnosť prepravy, zrýchli spojenie s Bratislavou, zlepší životné prostredie a zároveň sa zmodernizujú i zastaralé riadiace a zabezpečovacie zariadenia, čo prinesie i zvýšenie bezpečnosti na železničných priecestiach. Podľa predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja Milana Marčoka medzi Zvolenom a Banskou Bystricou prejde ročne v oboch smeroch 18 tisíc vlakov, ktoré prepravia 1,7 milióna cestujúcich.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Mikuláš Kačaljak označil začínajúcu elektrifikáciu trate za projekt typický pre regionálny rozvoj a železničnú dopravu za jednu z najekologickejších spôsobov dopravy. Prednosta Železničnej stanice v Banskej Bystrici Ján Ryšavý predpokladá, že cestovanie medzi Zvolenom a Banskou Bystricou sa síce urýchli len o dve-tri minúty, ale podstatne sa zvýši jeho kvalita. Asi štvrťhodinku môžu získať cestujúci, ktorý sa z mesta pod Urpínom vyberú do Bratislavy, pretože vo Zvolene nebude treba „prepriahať“ hnacie vozidlo.
Stavba zahŕňa elektrifikáciu traťového úseku Banská Bystrica - Zvolen s napojením na elektrifikovanú stanicu Zvolen - nákladná stanica, vrátane všetkých staníc na tomto úseku. Jej súčasťou je tiež výstavba troch nových staničných zabepečovacích zariadení v staniciach Sliač, Banská Bystrica a Šalková. Rozhodujúci objem prác sa sústredí do objektov elektrifikácie trate a prevádzkových súborov zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia. V Banskej Bystrici sa bude prestavovať aj most nad riekou Hron, železničný spodok a zvršok i pozemné objekty.