Urobili v nich takmer 700 nákupov, z ktorých bolo približne desať percent predražených.
Kvôli nesplneniu informačných povinností a nepredloženiu vyhlásenia o zhode inšpektori pozastavili predaj tritisíc druhov tovaru v hodnote viac ako 12,5 milióna korún. Za zistené nedostatky uložili vyše tristo pokút v celkovej sume bezmála päť miliónov korún.
Inšpektorát SOI v Banskej Bystrici prijal 370 podnetov spotrebiteľov. Z doteraz vybavených sa ukázalo ako opodstatnených 147, neopodstatnených bolo 142 podnetov. Ľudia sa v minulom roku viac sťažovali na obchod, menej na služby. "Vykonali sme aj viacero kontrolných akcií, pri ktorých sme sa zamerali na statočnosť predaja najmä v stánkoch s občerstvením a bufetoch na kúpaliskách počas letnej turistickej sezóny, na kontrolu predaja kvetov, kobercov, aerosolových rozprašovačov, koženej galantérie, pyrotechnických výrobkov i činnosť cestovných kancelárií a cestovných agentúr," uviedla riaditeľka inšpektorátu Božena Debnárová.
Ďalšie nedostatky zistili inšpektori pri kontrole dodržiavania práv vyplývajúcich z duševného vlastníctva i pri vyúčtovaní nákladov za bývanie. Pri podávaní občerstvenia v stánkoch a bufetoch bolo najčastejšou chybou nesprávne účtovanie nákupu, spôsobené predovšetkým nedodržaním miery a hmotnosti predávaného tovaru. "Hlavným nedostatkom pri kontrole podnikania cestovných kancelárií a agentúr bolo nedodržanie povinnosti poskytovateľa zájazdu mať po celý čas podnikania uzatvorené povinné zmluvné poistenie pre prípad úpadku," povedala B. Debnárová.
V týchto dňoch dokončuje SOI kontrolu predaja tovaru vo veľkých obchodných reťazcoch s dôrazom na problematiku akciových cien.