Najľahšie ich prilákajú na akciové ceny. Čo na tom, že mnohí tovar za výhodnú cenu, kvôli ktorej merali cestu do predajne, hľadajú márne. Možno si kúpia niečo iné...
Slovenská obchodná inšpekcia kontrolovala v januári dodržiavanie podmienok predaja pri výpredajoch a zľavách v obchodných reťazcoch. Vedúci právneho odboru Inšpektorátu SOI pre Banskobystrický kraj Peter Árvay hovorí, že nie všetky druhy akciového tovaru, ktoré sa uvádzali v letákovej ponuke, sa nachádzali v ponuke predaja pre spotrebiteľa. „K závažnému porušeniu dodržania začiatku akcie došlo v obchodných reťazcoch vo Zvolene a B. Bystrici, kde z prekontrolovaných 10 druhov akciových tovarov sa v deň kontroly deväť druhov na zásobách vôbec nenachádzalo. Z ponúkaných 42 druhov akciových výrobkov v sortimente elektro uvedených v letáku, boli v ponuke predaja len štyri.“
Predajcovia sa bránia, že akciový tovar majú len „do vypredania zásob“. Zdá sa, že zatiaľ je na Slovensku takáto obrana účinná. Ináč je to napr. v Nemecku, kde zásoby akciového tovaru musia mať najmenej na dva dni. Ak sa tovar vypredá u nás, kým príde nový, chýba v regáloch aj niekoľko dní alebo sa v ponuke do konca akcie neobjaví vôbec.
„Podnikateľské subjekty spotrebiteľa evidentne klamú uvádzanou percentuálnou zľavou, nakoľko táto nie je poskytovaná z poslednej evidovanej predajnej ceny, ale z historicky najvyššej ceny,“ povedal P. Árvay. „Tak dochádza k oklamaniu spotrebiteľa aj o tisíc korún, lebo predávajúci vzbudzuje u spotrebiteľa dojem, že na zakúpený výrobok mu bola poskytnutá vyššia zľava, než v skutočnosti.“