Svoj nesúhlas s vyhláseniami obyvatelia Sládkovičovej ulice vyjadrili otvoreným listom, ktorý osobne doručili do našej redakcie.
Spomínaný článok pojednával o nadmernom hluku na štvorprúdovej mestskej komunikácii, ktorá vedie cez Sládkovičovu ulicu. Namerané hodnoty presahujú takmer o 10 decibelov prípustnú hladinu hluku.
Obyvatelia Sládkovičovej tvrdia, že štvorprúdová cesta nebola postavená v 70. rokoch minulého storočia, ako tvrdí poslanec Juraj Haško. „Aj napriek času, ktorý uplynul je potrebné uviesť, že cesta v predmetnom úseku bola vybudovaná v 80. rokoch a uvedená do prevádzky pri príležitosti 45. výročia SNP v roku 1989,“ píše sa v stanovisku.
Za dosť naivnú považujú obyvatelia Sládkovičovej ulice aj ďalšiu poznámku poslanca Haška. Ten občanom odkázal, že proti ceste sa mali sťažovať počas jej výstavby. „Každý vie, že v tej dobe mali občania len malú šancu ovplyvňovať rozhodnutia štátnych orgánov,“ uvádzajú nespokojní občania. Napriek neprajnosti doby obyvatelia Sládkovičovej namietali proti výstavbe na vtedajšom krajskom a okresnom národnom výbore. „Dokonca sme boli na rokovaní s jedným majorom v blízkych kasárňach,“ dodáva Ján Filipko jeden z podpísaných občanov otvoreného listu. Všetky požiadavky však niekdajší kompetentní predstavitelia zamietli.
Signatári otvoreného listu nechápu ani vplyv prepojovacej cesty medzi Sládkovičovou ulicou a Tescom na zníženie hluku, ktorým argumentoval vedúci referátu dopravy a komunálnych služieb mestského úradu Vladimír Ďurečka. „Myslel tým autor snáď to, že na základe prepojenia boli k Tescu zavedené nové trolejbusové linky č.8 a 9, ktoré len zvýšili už aj tak vysokú hladinu hluku,“ pýtajú sa dotknutí občania.
Nespokojní ľudia súhlasia s vyjadrením Vladimíra Ďurečku, že v meste sú aj hlučnejšie lokality ako Sládkovičova ulica. Vzápätí však dodávajú, že v obytnej časti okolo mestského úradu boli občanom vystaveným nadmernému hluku zabezpečené protihlukové okná.
Takéto riešenie považujú štyria signatári otvoreného listu, Koloman Klimo, Ľubica Pecníková, Anna Púchyová a Ján Filipko, za prijateľnejšie ako budovanie hluk pohlcujúceho oplotenia okolo kasární.