Bitka o rýchliky do Bystrice. Tu sú podrobnosti

O rýchliky z Bratislavy do Banskej Bystrice je osem záujemcov.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

 BRATISLAVA.  Do užšej súťaže ministerstva dopravy na prevádzku dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou sa podľa neoficiálnych informácií prihlásilo osem záujemcov. Podanie žiadosti o účasť v tendri, vrátane potrebných dokladov pre splnenie podmienok, zatiaľ potvrdili štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s. (ČD). Ministerstvo dopravy bude v tejto fáze súťaže vyhodnocovať, či záujemcovia  spĺňajú podmienky účasti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Termín na podanie žiadosti o účasť v súťaži uplynul v piatok.  Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať  približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne.

Podmienky súťaže

Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb. Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verené obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnili podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

SkryťVypnúť reklamu

 "Keďže ide o prvú skutočnú súťaž na takúto službu, dnes nie je možné hovoriť o tom, aká cena vzíde zo súťaže. Veríme, že práve transparentná súťaž vygeneruje najlepšie podmienky pre štát aj cestujúcu verejnosť," informoval v piatok agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. "Samozrejme, budeme postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní a so zachovaním maximálnej transparentnosti," dodal. Ministerstvo zatiaľ nevie, ako dlho bude trvať vyhodnotenie a prípadné vysvetľovanie žiadostí o účasť.  

Zatiaľ štátny dopravca

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra.

SkryťVypnúť reklamu

V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje. "Železničná spoločnosť Slovensko sa prihlásila do užšej súťaže a predložila požadované doklady pre splnenie podmienok účasti v rámci kvalifikačného kola," potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. "ZSSK predloží výslednú ponuku v závislosti od toho, akú špecifikáciu predmetu zákazky, kritériá a podmienky zverejní ministerstvo dopravy až v nasledujúcej výzve na predkladanie ponúk," doplnila.

Záujem majú aj České dráhy, RegioJet aj Arriva

Vedúci tlačového oddelenia Českých dráh Radek Joklík tiež potvrdil, že požiadali o účasť v súťaži.  O účasť v súťaži sa zaujíma aj RegioJet a očakáva  transparentnú a férovú súťaž. "Plánujeme predložiť ponuku, ktorá prinesie výrazný rast kvality služieb pre cestujúcich, moderné vozidla a služby, úspory z hľadiska dotácií a ďalšie benefity pre cestujúcich na tejto trase. Vyhlásenie súťaže na vlaky na trase Bratislava - Banská Bystrica od začiatku podporujeme. Je to výhodné ako pre cestujúcich a daňových poplatníkov, tak pre rozvoj železnice na Slovensku," uviedol hovorca RegioJetu Aleš Ondruj.  V súťaži sa chce zúčastniť aj Arriva, keďže má záujem o vstup do železničnej dopravy. "Máme dostatok skúseností a technického a i finančného zázemia, aby sme mohli v prípade úspechu poskytovať cestujúcim na Slovensku okrem autobusovej dopravy aj bezpečnú a spoľahlivú dopravu vlakmi," informoval agentúru SITA generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan. Arriva je súčasťou nemeckej spoločnosti Deutsche Bahn.

Nakoľko podrobné súťažné podmienky dostanú až uchádzači, ktorí sa kvalifikujú, o cene zatiaľ nevedel odpovedať konkrétnejšie. "Vo všeobecnosti sa cena za služby verejnej dopravy odvíja od rozsahu objednaných výkonov, ako aj od požadovanej kvality služieb a vozidlového parku, ktorý sa na výkon objednanej služby použije. Tieto detaily však budú zverejnené až v ďalšej fáze verejného obstarávania," doplnil  Ivan. Arriva má v prípade úspechu pripravených viacero alternatív pre objednávateľa aj cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 595
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 923
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 083
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 4 190
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 630
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 082
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 700
  1. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  4. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  5. Emil Lobotka: Ukrižuj
  6. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  7. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  8. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 802
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 462
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 668
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 470
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 389
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 943
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 600
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 507
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Predať svoje ojazdené auto v priebehu cca dvoch hodín? Áno, je to možné, dokonca sa tento čas dá ešte skrátiť. A to bez toho, aby ste museli opustiť pohodlie svojho domova či kancelárie.


Uniformy aj výstroj pochádzajú z ich súkromných zbierok.


TASR

Reštauračné vozne ZSSK prichádzajú s novým sezónnym menu.


Obľúbený výletný vlak pripravujú na letnú prevádzku. Na trať sa vráti opäť v júni.


  1. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Alexander Hričko: SMERujeme do priepasti
  4. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  5. Emil Lobotka: Ukrižuj
  6. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  7. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  8. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 802
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 462
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 668
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 470
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 389
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 943
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 600
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 507
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu