BREZNO. Mestu Brezno záleží na zlepšení komunikácie s občanmi, preto sa snaží zefektívňovať aj služby poskytované v mestskom úrade.
Priamo v klientskom centre mestského úradu
Klienti už väčšinu poplatkov nemusia hradiť len v pokladni, ale priamo v klientskom centre, a to za overovanie podpisov a listín, za vydanie potvrdenia o trvalom a prechodnom pobyte o sťahovaní či určení súpisného čísla, za vydanie rybárskeho lístka alebo povolenia na výkon podnikateľských aktivít v poľnohospodárstve pre samostatne hospodáriacich roľníkov, za vystavenie matričných dokladov aj z iných matričných úradov, a to rodného, sobášneho a úmrtného listu, za povolenie na uzavretie manželstva či za delegovaný sobáš.
Doba vybavovania bude kratšia
V pokladni mestského úradu občania budú naďalej uhrádzať miestne dane a poplatky, čiže dane z nehnuteľnosti, za užívanie verejného priestranstva, za ubytovanie, komunálne a drobné stavebné odpady či za psa. Ako tvrdí prednosta Mestského úradu v Brezne Martin Juhaniak, touto zmenou chce mesto skvalitniť poskytované služby a skrátiť dobu vybavovania jednoduchých vecí v mestskom úrade na dobu nevyhnutnú. „Dnes máme stav, kedy občan, ktorý si príde vybaviť napríklad úradne overenú fotokópiu dokladu, musí dva razy prísť za tou istou referentkou a okrem toho poukázať platbu za úkon do pokladne mestského úradu. Po novom už klient u referentky na úseku overovania podpisov vybaví nielen požadovaný úkon, ale aj platbu s ním spojenú,“ dodal prednosta.