BREZNO. Mesto vďaka novej službe efektívnejšie reaguje na prijaté podnety a zároveň má maximálnu kontrolu nad ich riešením.
Problém nahlásia cez mobil
Už pol roka majú Brezňania možnosť využívať službu City Monitor. Tá je primárne určená pre majiteľov smartfónov s operačným systémom Android alebo IOS, ale využívať ju môžu aj tí, ktorí takýto telefón nemajú a to prostredníctvom formulára na stránke www.citymonitor.sk.
Princíp celej služby je jednoduchý. Stačí si zadarmo stiahnuť do mobilu aplikáciu z web stránky mesta (www.brezno.sk), cez ktorú nahlásite svoje podnety na zlepšenie fungovania samosprávy podľa kategórií od čiernych skládok cez osvetlenie, výtlky, verejnú zeleň, dopravné značenie až po nehody. Občan je informovaný o vybavení svojho podnetu priebežne a o výsledku okamžite.
Riešenie musí byť v kompetenciách mesta
Všetky nahlásené podnety sa automaticky zobrazia pracovníkovi samosprávy, ktorý ich vyhodnotí a určí, ktorá organizácia daný problém vyrieši. Mesto Brezno za posledných šesť mesiacov zaznamenalo 99 takýchto podnetov, pričom väčšina z nich sa týkala odpadkov, nefungujúceho verejného osvetlenia či poškodených komunikácií.
Podľa slov správcu systému City Monitor pre Brezno Juraja Veverku je ťažko určiť priemernú dobu vyriešenia nahláseného problému. „Niektoré podnety vybavia technické služby v priebehu dvoch až troch dní, iné trvajú dlhšie podľa náročnosti a technických možností. Sú podnety, ktoré sa vybavujú aj dlhšie, napríklad výrub stromov a všeobecné otázky určené skôr pre mestský úrad.“ V prípade prijatia podnetov, ktorých riešenie nespadá do kompetencií mesta ako opravy ciest I. triedy a podobne, samospráva požiada o nápravu správcov resp. zodpovedné organizácie.
Pomôže viac podrobností
Ako sa ukazuje, City Monitor je pre samosprávu výborným nástrojom na efektívnu komunikáciu s obyvateľmi pri odstraňovaní porúch a riešení problémov. K tomu, aby boli podnety vybavené čo najskôr, môžu prispieť aj samotní Brezňania.
Stačí ich čo najpresnejšie konkretizovať a priložiť aj fotografiu nahláseného problému. V takom prípade ho vedia zodpovední zamestnanci veľmi rýchlo nájsť a opraviť. Samozrejme stále platí, že so svojimi otázkami, podnetmi a nápadmi sa občania môžu na kompetentných obracať aj prostredníctvom webstránky www.brezno.sk v sekcii Napíšte nám.