BANSKÁ BYSTRICA . Ešte dva týždne ostávajú mestám a obciam, aby sa zaregistrovali do celonárodnej kampane Do práce na bicykli 2016. Môžu sa tak pridať k 31 obciam, ktorých obyvatelia budú počas mája jazdiť do zamestnania na dvoch kolesách. Odborným garantom a koordinátorom kampane je združenie Občianska cykloiniciatíva (OCI) Banská Bystrica, ktoré túto akciu organizuje už od roku 2012.
Súťaž je založená na evidencii najazdených kilometrov a dáva samosprávam príležitosť, ako obyvateľov motivovať ku každodennému využívaniu bicykla ako dopravného prostriedku. „Princípom súťaže nie je dosiahnuť najvyššie čísla najazdených kilometrov, ale predovšetkým zapojiť do aktivít čo najviac zamestnancov a ukázať im, že cesta do práce bicyklom môže byť veľmi príjemným štartom, ale aj záverom pracovného dňa,“ vysvetľuje národný cyklokoordinátor Peter Klučka z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorý je zároveň vyzývateľom súťaže.
Evidencia jázd do práce a z práce sa robí prostredníctvom webovej stránky, kde si registrovaní účastníci budú zadávať prejazdené kilometre. Zároveň sa na webe dozvedia, ako sa ich mestu darí v porovnaní s inými samosprávami a o koľko menej oxidu uhličitého vypustili do ovzdušia pri svojej ceste do práce v porovnaní s cestou autom.
Organizátori zároveň vyzývajú ľudí a organizácie, aby upozornili predstaviteľov svojho mesta či obce, že majú záujem sa do súťaže zapojiť. Zamestnanecké tímy sa totiž môžu registrovať len ak bude zaregistrovaná aj samospráva, kde zamestnávateľ pôsobí. „Je dôležité, aby potenciálni súťažiaci z miest, ktoré ešte zaregistrované nie sú, kontaktovali vedenie svojich samospráv a požiadali ich o prihlásenie sa na stránke dopracenabicykli.eu. Registrácia miest a obcí potrvá do 16. apríla, preto netreba váhať a kontaktovať vedenie svojho mesta čo najskôr,“ upozorňuje záujemcov o účasť v súťaži zástupkyňa OCI Andrea Štulajterová.
Cieľom celoslovenskej kampane Do práce na bicykli je upozorniť vedenia slovenských miest na potrebu rozvoja cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov na potrebu vytvárania vhodných podmienok pre cyklistov na pracoviskách. Zároveň sa snaží ľuďom ukázať, že bicykel môže byť pre mnohých ideálnym spôsobom pri dochádzaní do práce, či už zo zdravotného, ekonomického alebo časového hľadiska. V minulom roku sa na kampani zúčastnilo
2 870 súťažiacich v 916 tímoch z 55 slovenských miest.