BREZNO. "Chceme poukázať na kvality aktívnych mladých a pootvoriť im tak brány k úspechu, či kvalitnému zamestnaniu, motivovať ich, že makať na sebe sa oplatí," s týmto cieľom vzniklo Združenie Aktívnej Mládeže (ZAM) , ktoré si za miesto svojej realizácie zvolilo tri mestá - Brezno ( realizátor Andrej Vičan), Zvolen ( Ľubomír Bystriansky) a Ružomberok (Adam Trepáň)
Ich stratégia je zameraná na to, aby organizovali projekty na základných školách , ktoré navštevovali.
Ciele projektu :
1. prevencia voči negatívnym javom na 2. stupni základných škôl
Uvedomili sme si , že ,, najväčšie zlo "" sa koná cez prestávky. Rozhodli sme sa , že žiakom poskytneme niečo ako návod, ako môžu prestávky tráviť lepšie. Zostavili sme koncept troch súťaží (piškvorky- rozvíjajú logické a strategické myslenie, Dobble- rozvíja postreh a Chairdance, ktorý nerozvíja asi nič, no to už je tá motivácia)
2. Motivácia žiakov ku učeniu a lepšiemu správaniu.
Na prvé dve súťaže sa prihlasovali žiaci sami, no na Chairdance boli traja žiaci z triedy veberaní triednym učiteľom na základe aktivity na hodinách a správania, a ďalší dvaja žiaci boli vyberaní svojimi spolužiakmi, čim sme si chceli spraviť prehľad aj o prirodzených lídroch v jednotlivých triedach. Okrem toho, že sme tie súťaže boli niečo ako návody ako tráviť prestávku lepšie , snažil isme sa aj nechať žiakom nejakú pridanú hodnotu (Každý z nás si to zobral po svojom a každý do každej časti projektu vložil to, čo uznal za vhodné- niečo motivačné, vysvetlenie niektorých pojmov atď...)
3. Poskytnutie príležitosti žiakom, začať ich karieru Projekt Aktipres za sebou ťahá aj jeden menší projektík zvaný Zorganizuj. Do tried vpustíme myšlienku, zorganizovať niečo podobné pre svojich spolužiakov práve cez prestávku. Tí žiaci, čo zorganizujú pre svojich spolužiakov nejakú súťaž ,naberú dostatok odvahy pustiť sa do toho , získajú možnosť byť súčasťou nášho tímu, makať na ďalších projektoch so stredoškolákmi, prípadne inými skúsenejšími ľuďmi.
Prečo ?
Keďže si to každý z nás urobil úplne po svojom, každý mal aj motiváciu prečo to robil kus inú. Našou spoločnou motiváciou bolo hlavne získať silné skúsenosti čo sa práce s mládežou, komunikácie s autoritami a ďalších smerov týka, posunúť svoje zručnosti a svoju osobnosť na vyššiu úroveň, upevniť vzťahy... Brali sme to ako dosť veľkú výzvu a skúšku odvahy- pretože jedna vec je o niečom rozprávať a druhá vec je reálne niečo také zorganizovať, odkomunikovať sponzorov, školy a hlavne postaviť sa pred žiakov a skutočne niečo zo seba dať .
Autor: TS