Nová cyklotrasa z Podlavíc po Hušták je vo fáze stavebného povolenia

Voziť sa na elektrotrojkolke je jednoduchšie a príjemnejšie, ako krúžiť po meste a hľadať miesto na zaparkovanie.

Primátor Ján Nosko si dnes vyskúšal aj alternatívne druhy dopravy a pochvaľoval si túto možnosť. Primátor Ján Nosko si dnes vyskúšal aj alternatívne druhy dopravy a pochvaľoval si túto možnosť. (Zdroj: archív Jána Noska)

BANSKÁ BYSTRICA.  Voziť sa na elektrotrojkolke je jednoduchšie a príjemnejšie, ako krúžiť po meste a hľadať miesto na zaparkovanie. Konštatoval to dnes počas celoslovenskej akcie Deň bez áut banskobystrický primátor Ján Nosko. Podľa neho by sme sa mali zamyslieť a začať využívať alternatívy dopravy, ktoré ponúkajú pridanú hodnotu, neškodia životnému prostrediu a pomáhajú zdraviu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podujatím Deň bez áut, ktoré sa skončilo podvečer, vyvrcholil každoročný Európsky týždeň mobility (ETM), do ktorého sa už tradične zapojila aj Banská Bystrica. Mesto pod Urpínom počas ETM 2016 zorganizovalo napríklad cyklopotulky, na ktorých sa zúčastnili desiatky obyvateľov. Spoznali trasovanie plánovaných cyklotrás v meste a mohli sa oboznámiť s procesom ich tvorby.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú vybudovať 25 kilometrov cyklotrás

"Ak chceme v našom meste hovoriť o zmene udržateľnej mobility do budúcnosti, musíme mať vytvorenú infraštruktúru. Našou prioritou je vybudovať 25 kilometrov cyklotrás, ktoré budú spájať jednotlivé mestské časti s centrálnou mestskou zónou. V tomto roku sme na prípravu projektov a výkup pozemkov vyčlenili v rozpočte rekordnú sumu finančných prostriedkov vo výške 360.000 eur. Cyklotrasa zo sídliska Podlavice po Hušták je už vo fáze stavebného povolenia. V súčasnosti čakáme na výzvy, keďže najbližšie programovacie obdobie vytvára na budovanie cyklotrás priestor na čerpanie európskych štrukturálnych fondov. Verím, že budeme úspešní," konštatoval Nosko.

"Sú to nielen rozhodnutia mesta, ale narážame aj na množstvo administratívnych úkonov spojených s odkúpením pozemkov i vyvlastňovaním. Časový faktor závisí aj od toho, kedy ministerstvo zverejní prvé výzvy, aby sme na ne mohli reagovať a podať žiadosť," dodal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Auto nie je to jediné

Podľa predsedu komisie Mestského zastupiteľstva pre dopravu v Banskej Bystrici Mareka Modranského, cieľom ETM je ukázať, ako by sa mala doprava v meste uberať.

"Chceme rozvíjať alternatívne druhy dopravy a nielen hovoriť o tom, že je potrebné žiť bez áut. Musíme mať dobre nastavenú a fungujúcu mestskú hromadnú dopravu. V najbližšom období ju chceme posilniť o ďalšie spoje a atraktívne body, ktoré Banskobystričania potrebujú. Jedným bude už čoskoro nová autobusová stanica. Plánujeme skvalitňovanie zastávok a vytvorenie samostatných jazdných pruhov v premávke pre autobusy, aby boli rýchlejšie ako bežná automobilová doprava," doplnil Modranský.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 862
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 026
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 231
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 119
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 108
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 296
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 782
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 888
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 827
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 760
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 322
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 296
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 782
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 888
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 827
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 760
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 322
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu