Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Necestujeme až tak zle ako sa nám zdá. Pozrite sa, ako sa cestovalo v minulosti (+FOTO)

Prvý parný vlak po slovenskej železnici prešiel v roku 1848. Odvtedy uplynulo takmer 170 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

BRATISLAVA. Po železnici na Slovensku prešiel prvý parný vlak v roku 1848. Odvtedy uplynulo skoro 170 rokov.

„Najšpičkovejšie obdobie pre železnice nielen na Slovensku, ale aj v Európe bolo na prelome 19. a 20. storočia. Vtedy bola železnica na vrchole techniky, všetci ju vnímali asi tak, ako sa dnes vníma raketoplán,“ povedal v minulosti v rozhovore pre TASR bývalý generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Vtedy bola podľa neho doba, keď sa technika považovala za samospasiteľnú a železnicu ešte neohrozovala cestná doprava. Za ten čas však železnica prešla obrovskou zmenou.

Vlaky už nie sú poháňané parou, elektrifikovali sa. Zmenili sa aj samotné vlaky. Vo vlakoch už nie sú koženkové sedadlá, dá sa v nich pozerať film či surfovať na internete. Pozrite sa, ako sa pohodlie cestovania na železnici menilo v čase.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Niektoré trate sú už k dispozícii.


TASR 3. dec
Ilustračná fotografia.

Kapacitu pre covid pozitívnych pacientov majú naplnenú.


SITA 3. dec
Nový most do mestskej časti Iliaš.

Investícia presiahla 1,5 milióna eur.


3. dec
Zberný dvor v Radvani.

Vybudovali ho po vzore francúzskych zberných dvorov.


SITA 2. dec

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu