Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga

Svet v Bystrici, Bystrica vo svete – to je Terminal

Pri realizácii projektu inšpirovalo architektov prostredie mesta.

Nová stanica je jedinečným dielom spoločnosti Aichinger, ktorá prijala výzvu a do samého srdca Slovenska, a teda aj Európy, premietla celý svet. „Spoločne s našimi partnermi z InterCora a Premium sme prekonali vzdialenosť 800 kilometrov a viac ako 9 hodín na diaľniciach, aby sme mali istotu, že naše predstavy a nápady naozaj čo najlepšie implementujeme,“ zaspomínal na zoznamovanie sa s prostredím Arturo Romeu, líder projektu a nezabudol dodať, že pre Aichinger tím to bola vzrušujúca medzinárodná skúsenosť. Otvorenie stanice so štyridsiatkou nových obchodov na ploche vyše 11-tisíc metrov štvorcových je naplánované už o niekoľko dní a po právoplatnej kolaudácii je potrebné ešte dôležité stanovisko Inšpektorátu práce.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri projektovaní budovy inšpirovala architektov najmä nádherná príroda, ktorá sa všade okolo Banskej Bystrice rozprestiera. Nemecká spoločnosť Aichinger, ktorá celý objekt navrhla bola fascinovaná krásou tejto krajiny. Prvý krát prišli do Banskej Bystrice v zime a pri pohľade na zasnežené hory a stromy si povedali, že pre toto krásne miesto, kde sú ľudia tak úzko spojený s prírodou, musia vytvoriť niečo výnimočné.

"Mesto ležiace pri nohách Nízkych Tatier pôsobilo sympaticky a zároveň ohromujúco, čo sa nezameniteľne podpísalo na veľkolepom vzhľade budovy stanice", spomína Arturo. Zatiaľ čo v celej Európe je bežné, že na autobusovej stanici nie sú poskytované iba prepravné služby, ale sú tam aj obchody, prevádzky rýchleho občerstvenia či detské herne, na Slovensku zatiaľ tento trend nie je. A preto sa spoločnosť InterCora rozhodla po zverení 30 ročných chátrajúcich ruín prísť s niečím novým, dať Bystričanom viac. A tak skĺbili poskytovanie hromadnej prepravy s bežnými službami, ktoré neodmysliteľne patria k životu v meste a tým odštartovali aj na Slovensku, vo svete populárne a praktické prepojenie dopravy, relaxu, občerstvenia a zábavy, oslovili nemeckú spoločnosť Aichinger, aby tento veľkolepý projekt navrhla.

Žiaľ, podľa Artura Romeua sa tento typ projektu ešte stále na konzervatívnom Slovensku stretáva s nepochopením, ale verí, že ľuďom sa nakoniec zapáči a budú radi, že majú všetko pod jednou strechou. Dizajnéri mysleli aj na najmenších. V reštauračnej časti nájdete detské stoličky, miesta špeciálne určené pre detské kočíky, aby sa aj mamičky s miminkami cítili komfortne a úplnou novinkou bude samoobslužná časť s príslušenstvom na ohriatie jedla, kde môžu rodičia kedykoľvek pripraviť jedlo pre svoje deti podľa svojich predstáv.

Toto sú jedny z mnohých výhod integrácie poskytovaných služieb. Terminal je vôbec prvým projektom na Slovensku, ktorý unikátnym spôsobom šetrí čas tým, že spája každodenný život obyvateľov, kam patrí aj cesta za prácou alebo za rodinou či priateľmi, s bežnými povinnosťami moderného človeka. Veci majú slúžiť ľuďom a nie naopak a presne to spĺňa nová budova stanice, ktorú Aichinger navrhol, aby bola reprezentatívnou predsieňou pre srdce Európy.

Aktuálne informácie o Termináli nájdete na www.nc-terminal.sk a facebook.com/terminalBB.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 457
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 868
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 834
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 483
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 910
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 5 367
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 831
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 189

Hlavné správy z MY Bystrica

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Dnešný protest pred rektorátom UMB: Chcú vidieť Dankovu rigoróznu prácu

Protest s názvom Danko, ukáž prácu organizuje občianska platforma Málo cynizmu na toto mesto.

Prišiel som, videl som, zostal som, tvrdí Čech Aleš Bílek

Dnes je riaditeľom Čiernohronskej železničky v Čiernom Balogu.

Otec s ním trénoval na lúke. Slovák popri tepovaní áut zbiera medaily

Jiří Koukal ml. začal medzi veteránmi okamžite 
rozširovať svoju 
medailovú zbierku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Vybrali SME

Už ste čítali?