Pri Bystrici plánujú vybudovať odstavnú plochu pre kamióny

Výrazne by to pomohlo riešiť problémy s tranzitnou dopravou cez Donovaly hlavne v zimných mesiacoch.

Ján Nosko na diskusii k doprave.Ján Nosko na diskusii k doprave. (Zdroj: Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Dobudovanie rýchlostnej cesty R1 cez Hiadeľské sedlo a severo – južné prepojenie Slovenska boli jednou z hlavných tém diskusie o doprave, ktorú organizovali týždenníky MY. Primátor Banskej Bystrice a predseda Iniciatívy Stredné Slovensko Ján Nosko zdôraznil, že založením iniciatívy reagovali starostovia a primátori regiónu na skutočnosť, že dlhé roky sa dopravná infraštruktúra v strede Slovenska neriešila. Už v čase vzniku iniciatívy prirovnával stredné Slovensko k rezervácii so slepou cestou, ktorou je rýchlostná cesta R1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dobudovania infraštruktúry stredu Slovenska a príchod investorov nie je podľa neho možný bez toho, aby mal stred Slovenska zodpovedajúcu cestnú sieť.

Iniciatíva chce poznať konkrétne termíny

„Chceme vedieť, v akej fáze rozpracovanosti sú jednotlivé úseky pokračovania R1 medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom. Roky počúvame to isté a už nás to unavuje,“ apeloval počas diskusie. Podľa podpredsedu predstavenstva a investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Ladislava Dudáša sú všetky plánované úseky R1 v určitom stupni prípravy. Najbližšie k realizácii má úsek Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, kde sa pracuje na geometrických plánoch a začiatok verejného obstarávania predpokladajú v októbri 2019.

Šesť úsekov

Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť, na úseku Banská Bystrica – Ružomberok pripravujú šesť stavieb. Začiatok výstavby sa v prípade finančného krytia predpokladá v rokoch 2020 – 2022. Pre konkrétne termíny začatia výstavby je rozhodujúce zabezpečenie investičných prostriedkov na realizáciu týchto stavieb.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o úseky Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, Slovenská Ľupča – Korytnica, Korytnica ( hranica kraja)- Liptovská Osada, Liptovská Osada – Ružomberok križovatka juh, Ružomberok Juh – križovatka I/18 a Ružomberok križ. I/18 – križovatka D1.

Týchto šesť úsekov je v rôznom štádiu prípravy, na troch úsekoch bol vydaný rozsah hodnotenia EIA a príprava bude pokračovať vypracovaním správy o hodnotení EIA a zabezpečením záverečného stanoviska . Pre tri úseky už bolo vydané záverečné stanovisko EIA a pokračujú ďalšími stupňami prípravy.

Plány na odbremenenie Donovál

Ján Nosko súčasne hovoril aj o zložitej situácii v banskobystrických mestských častiach Uľanka a Jakub, kde obyvatelia protestujú kvôli problémom s neúnosnou tranzitnou dopravou. Tá sa ešte zhoršila po zatvorení horského priechodu Kremnické Bane. Väčšina kamiónov využíva teraz práve horský priechod Donovaly a tranzit cez spomenuté mestské časti zhoršil kvalitu života obyvateľov. Problémové sú predovšetkým zimné mesiace, keď opakovane dochádza k zablokovaniu celého horského priechodu Donovaly.

SkryťVypnúť reklamu

Na túto skutočnosť upozornil aj riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Banskej Bystrici Jozef Šulok, podľa ktorého je otázka tranzitnej dopravy cez Donovaly dlhodobým problémom.

Ladislav Dudáš konštatoval, že sa pripravuje technická štúdia, ktorá by mala tento problém riešiť. Na obchvate Bystrice plánujú vybudovať veľké odpočívadlo s odstavnými plochami pre kamióny, s čerpacou stanicou a výhľadom na mesto.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 918
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 010
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 5 522
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 888
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 768
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 2 739
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 570
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 464
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Tomáš Boháčik sa na zápas vybral cez Tatry.

Kormidelník je zanieteným turistom.


Pri Chate M. R. Štefánika pod Ďumbierom v pondelok 19. 5., krátko pod 9.00 h.

Na Chopku aj Ďumbieri je ortuť v teplomeri pod nulou.


1
V diskusii sa venovali bývaniu v okolí veľkých miest.

Za dvojizbové byty vo veľkých mestách kúpite domy v okolí.


Vizualizácia - Fiesta most

Most, ktorý spájal a opäť bude spájať. Po rokoch, keď slúžil iba na presun chodcov a cyklistov, sa starý železničný most v Trenčíne mení na Fiesta most.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu