BANSKÁ BYSTRICA. Na väčších slovenských poštách zaviedli na prelome októbra a novembra nový vyvolávací systém. Pri príchode na poštu sa už nestačí postaviť k okienku a počkať, ale najprv si musíte na termináli vyťukať číslo, ktoré podľa obsahu požiadavky na vybavenie určí, ku ktorej priehradke sa dostanete.
Táto zmena zasiahla aj hlavnú poštu na Moysesovom námestí v Banskej Bystrici a časť ľudí na to reagovala podráždene.
„V Bystrici komplikuje túto novinku aj skutočnosť, že pošta má dve miestnosti. Ľudia nevedia, kam ich systém pošle, každý stojí v strede veľkej miestnosti a väčšina ľudí šomre,“ povedala nám jedna zo zákazníčok. Našli sa aj takí, čo lístok vrátili a išli radšej na vzdialenejšiu poštu pri mestskom úrade, kde ešte systém nebol.
„Každý hovorí o šetrení, ale táto služba viazala hneď dvoch pracovníkov, ktorí ľuďom museli pomáhať. Jeden v jednej miestnosti, druhý v druhej. Starí ľudia vôbec netušili, čo od nich chcú,“ napísal nám jeden z čitateľov s tým, že najviac mu bolo ľúto pracovníkov pošty, ktorí ľuďom s novým systémom pomáhali. „Tí si toho museli od ľudí vypočuť, hoci za to vôbec nemohli,“ napísal nám čitateľ.
Pošta verí, že ľudia časom systém ocenia
Vedúca odboru komunikácie Slovenskej pošty Martina Macková hovorí, že Slovenská pošta sa v maximálnej miere snaží vychádzať v ústrety svojim klientom.
„Aj z toho dôvodu postupne na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby,“ doplnila s tým, že na pošte Banská Bystrica 1 bol tento systém, ktorého cieľom je zabezpečiť účelnú obsluhu zákazníkov a komfortnú obsluhu predovšetkým z hľadiska minimalizácie čakacích dôb, nainštalovaný koncom októbra.
„Obsluha systému je jednoduchá – klient si na displeji zvolí požadovanú službu a na základe poradového čísla je vyvolaný ku konkrétnej priehradke. Vyvolávací systém zabezpečí, že zákazníci sú vybavení v poradí, v akom na poštu prišli – a teda nemusia venovať pozornosť tomu, kedy sa dostanú na rad. Vďaka tomu, že klienti nemusia čakať pri priehradkách, je tiež zabezpečená väčšia diskrétnosť,“ dodala. Tvrdí tiež, že na základe ich skúseností napríklad z bratislavskej hlavnej pošty môžu konštatovať, že odozvy klientov na zavedenie systému sú po úvodných dňoch „zvykania si“ na nový systém jednoznačne pozitívne.
„Vyvolávacie systémy nie sú záležitosťou výhradne Slovenskej pošty; ľudia sa s nimi môžu úplne bežne stretnúť aj v iných inštitúciách,“ doplnila.
Prevádzku vyvolávacích systémov pošta monitoruje a sú pripravení reagovať na prípadné pripomienky klientov i zamestnancov tak, aby sme dosiahli ich spokojnosť.