Sobota, 23. február, 2019 | Meniny má Roman, Romana

Vozový park LESOV SR sa rozrastá o nové EKO vozidlá

V priebehu štyroch rokov majú LESY SR naplánované postupne vymeniť 50 z aktuálneho počtu 121 odvozných áut.

(Zdroj: Lesy SR)

BANSKÁ BYSTRICA. Koncom januára si generálny riaditeľ LESOV SR Marian Staník prevzal z rúk riaditeľa Odštepného závodu lesnej techniky (OZLT) Róberta Kabinu, kľúče od novej odvoznej súpravy TATRA T158 Phoenix EKO. Prvé vozidlo poputuje ku kolegom z Odštepného závodu (OZ) Žilina.

„Celkovo bude v priebehu tohto roku v Stredisku strojárskej výroby OZLT vyrobených 22 nových odvozných súprav. Tie budú rozdistribuované na jednotlivé Regionálne strediská lesnej techniky, tak aby bolo zabezpečené rovnomerné prerozdelenie vozidiel pre jednotlivé závody a v prípade možnosti ich vzájomná výpomoc. Servis vozidiel bude prebiehať vo vlastných dielňach“, vysvetľuje Róbert Kabina.

V priebehu štyroch rokov majú LESY SR naplánované postupne vymeniť 50 z aktuálneho počtu 121 odvozných áut. Aktuálne je v prevádzke 46 vozidiel TATRA T158 Phoenix. Z nich 26 je v prevedení EKO vybavených biologicky odbúrateľným hydraulickým olejom.
Vo výsledku to bude znamenať, že do roku 2022 budú dve tretiny odvozných súprav vybavených hydraulickým olejom, ktorý sa v prípade poruchy v krátkom čase rozloží
na prírode neškodné látky. „K tomuto kroku nás neprinútila žiadna legislatíva, pristúpili sme k nemu z dôvodu šetrnejšieho vzťahu k životnému prostrediu hlavne v oblastiach ochranných pásiem vodných zdrojov a národných parkov“, prezentuje Marian Staník.

Moderné riešenie

V roku 2016 sa OZLT po prekonaní náročného legislatívneho procesu podarilo získať ES typové schválenie na premávku po pozemných komunikáciách v rámci Slovenskej republiky
a celej EÚ vydávané Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako slovenskému výrobcovi strojov a zariadení pre lesné hospodárstvo.

Nová odvozná súprava na prepravu dlhého dreva je založená na báze terénneho podvozku TATRA T 158 Phoenix vybaveného vznetovým motorom splňujúcim emisnú normu Euro 6. Vozidlo je v druhom stupni dostavané na nosič výmenných nadstavieb na prepravu dlhého dreva a doplnené hydraulickým nakladacím žeriavom a prívesom. Na jeho výrobe pracuje v Stredisku strojárskej výroby celkovo 20 ľudí.

LESY SR š.p. prostredníctvom svojho špecializovaného závodu vykonávajú prvotný odvoz dreva z odvozného miesta na drevosklad vysokým podielom jazdy v teréne, čo pochopiteľne vyžaduje nasadzovať terénne vozidlá. Podiel minuloročného odvozu dreva prostredníctvom vlastných dopravných prostriedkov v rámci štátneho podniku predstavoval približne 50 %. „Od nových vozidiel očakávame zníženie spotreby pohonných hmôt a zvýšenie nasadenia spoľahlivých vozidiel šetrnejších voči životnému prostrediu. V neposlednej rade očakávame
aj zlepšenie pracovného prostredia pre pracovníkov, ktorým budú vozidlá pridelené“,
zdôrazňuje ďalej Róbert Kabina a dodáva: „Celá jazdná súprava využíva najnovší brzdový systém, zároveň je vybavená vážiacim systémom so sledovaním celkovej hmotnosti jazdnej súpravy, čo má predísť možnému preťaženiu nesprávnym rozložením hmotnosti nákladu“.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 611
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 19 017
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 7 545
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 7 031
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 859
  6. Štefánka by Pulitzer 5 370
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 322
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 490
  9. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 3 382
  10. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a. 3 017

Hlavné správy z MY Bystrica

Legendárnu chalupu z Nevery po slovensky chcú postaviť nanovo (+ FOTO a VIDEO)

Čiernohronská železnica v nej plánuje vystavovať fotografie a dokumenty z nakrúcania filmu, zriadila by tu malé múzeum rekvizít a vzdala poctu tvorcom filmu a hereckému kolektívu.

Legendárna robotnícka chalupa v doline Obrubovanské už nestojí, no má šancu ožiť nanovo.

Bystrica je krásne mesto, pochvaľuje si Samuel Baroš

Počas reprezentačnej pauzy sme vyspovedali brankára baranov Samuela Baroša.

Koncom marca nás čaká obľúbené plavecké podujatie

Do Banskej Bystrice prídu čoskoro po skokanoch do výšky ďalší svetoví športovci – plavci.

Emócie, aktuálnosť a estetika. Divadlo Štúdio tanca prichádza s novou premiérou

Nová premiéra Divadla Štúdio tanca bude niesť názov 3x20 Ženy.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najkrajšie hrady, zámky a zrúcaniny Malých Karpát z neba

Prinášame vám prvý diel hradov, zámkov a zrúcanín Malých Karpát z neba.

Mentálny kouč: Rozdiel medzi hráčmi Slovana a zvyškom

V Slovane sa zlepšila komunikácia na trase vedenie-tréneri-hráči.

Vybrali SME

Už ste čítali?