Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

V breznianskej nemocnici prijali etický kódex

Okrem toho prijali aj opatrenia na rozvoj komunikačných zručností zamestnancov.

(Zdroj: Ilustračné: archív)

BREZNO. Vedenie nemocnice má veľkú snahu o osobnostný rozvoj svojich zamestnancov, v súčasnosti zvlášť v komunikačnej oblasti, aby sa každý zamestnanec k pacientom správal korektne, s pochopením, s rešpektovaním intimity, s trpezlivosťou a neznížil sa k hrubému alebo nemravnému konaniu.

Zamestnanci navonok aj dovnútra reprezentujú nemocnicu

Už počas leta v Nemocnici s poliklinikou Brezno, n. o., prijali etický kódex zamestnancov a základné etické zásady, ktoré sú vytlačené a zarámované na viacerých miestach v nemocnici.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako informoval hovorca Karol Vojtko, cieľom bolo nastaviť základné princípy správania sa všetkých zamestnancov, čím sa rozumie, aby si každý nemocničný zamestnanec svoje pracovné povinnosti plnil svedomito a zodpovedne, voči verejnosti vystupoval zdvorilo a s úctou, vážil si každého pacienta, jeho príbuzných a návštevníkov nemocnice a správal sa tak, aby každá osoba vnímala, že je v nemocnici vítaná, a že zamestnanci nemocnice sú tu pre ňu.
„Všetci zamestnanci si musia uvedomiť, že navonok aj dovnútra reprezentujú nemocnicu, pričom zachovávajú jej dobré meno, ako aj v istých prípadoch povinnosť mlčanlivosti. Kódex tiež vyžaduje, aby každý zdravotnícky pracovník poskytoval zdravotnú starostlivosť v súlade so zásadami ľudskosti, v duchu úcty k ľudskému životu od jeho počiatku až do konca s rešpektovaním dôstojnosti ľudského jedinca,“ dodal Karol Vojtko.

Skryť Vypnúť reklamu

Absolvovali kurzy so zameraním na komunikáciu

Keďže vedeniu nemocnice záleží na zvyšovaní odborného rastu a vzdelávaní svojich zamestnancov, preto pre nich zorganizovalo kurzy so zameraním na rozvoj komunikačných zručností. Nezdravotnícky personál, lekári, ako aj všetci ostatní zdravotnícki pracovníci sa tak už zúčastnili na jednom zo štyroch zorganizovaných kurzov, resp. ak tak doteraz pre svoje pracovné povinnosti neurobili, zúčastnia sa piateho náhradného kurzu.
„Cieľom kurzu je profesionálna, slušná a empatická komunikácia s pacientmi a ich príbuznými pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ako aj s kolegami či celkovo návštevníkmi nemocnice. Tiež naučiť sa hľadať riešenie v komplikovanej komunikácii z dôvodov na strane pacienta (pacient pod vplyvom alkoholu, agresívny, mentálne zaostalý či pochádzajúci z marginalizovanej skupiny obyvateľstva a pod). Veríme, že možnosť absolvovať prínosný kurz zamestnanci vnímajú pozitívne a každému pri jeho práci pomôže.“

Skryť Vypnúť reklamu

Pre pacientov chcú byť nemocnicou, ktorá má srdce

Na druhej strane zároveň vedenie nemocnice prosí aj všetkých svojich pacientov, aby sa k nemocničnému personálu správali slušne a pri čakaní na ošetrenie boli trpezliví. „Veríme, že sa nám vzťah zdravotnícky pracovník a pacient pomaly darí zlepšovať, čoho dôkazom je aj rastúci počet poďakovaní pacientov vo vzťahu k nášmu zdravotníckemu personálu a klesajúci počet sťažností. Pre našich pacientov skutočne chceme byť nemocnicou, ktorá má srdce, aj keď si uvedomujeme, že cesta k dosiahnutiu tohto cieľa je dlhá, ale sme radi, že sme na ňu vykročili,“ uzavrel Karol Vojtko.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 736
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 282
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 012
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 426
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 979
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 921
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 360
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 239
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 098
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 975
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Mesto Brezno cez víkend zriadilo 20 odberných miest, k dispozícii bola aj mobilná jednotka. Na testovaní sa v sobotu zúčastnilo 5267 ľudí, z toho 30 bolo pozitívnych, v nedeľu 2904, 29 bolo pozitívnych.

6 h
Odberný tím z Heľpy

Cez víkend sa testovalo aj v obciach Horehronia.

6 h
Testovanie Bojnice.

V meste zriadili 19 odberných miest.

6 h
Manželia Nátherovci získali ocenenie Biela vrana

Získali ho manželia Jolana a Štefan Nátherovci za dlhoročnú prácu s rómskymi deťmi.

9 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

23. jan

Pozitivita je zatiaľ nízka.

23. jan

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

9 h

Na Kysuciach pokračuje celoplošné testovanie.

23. jan

Už ste čítali?