Za horami, za dolami. Tak sa volá nová turistická značka

Výnimočná značka má vyzdvihnúť výnimočnú krajinu, zaujímavé zážitky, miestne výrobky či charakteristické zvyky a tradície v regiónoch tohto kraja.

Špania DolinaŠpania Dolina (Zdroj: Dušan Beňo)

BANSKÁ BYSTRICA. Moderná, štýlová značka Za horami, za dolami bude zastrešovať komunikáciu ôsmich turistických destinácií Banskobystrického samosprávneho kraja.

Má vyzdvihnúť výnimočnú krajinu, zaujímavé zážitky, miestne výrobky či charakteristické zvyky a tradície v regiónoch tohto kraja. Vedenie Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja ju vo štvrtok predstavilo verejnosti na veľtrhu cestovania ITF Slovakiatour v bratislavskej Inchebe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoznať nepoznané

"Zmena vnímania nášho kraja je pre nás nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Chceme sa inšpirovať zahraničím, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať," konštatoval predseda BBSK Ján Lunter.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomenul, že už vo svojom programe zdôrazňoval dôležitosť rozvoja produkcie a predaja tradičných regionálnych výrobkov a potravín, čo zvýši kvalitu života najmä na vidieku. "Som rád, že nová komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť hrdí," povedal šéf kraja. Nový prístup k vnímaniu BBSK vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity.

Ako z rozprávky

Ideovým motívom sa stalo umenie rozprávkara Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri. "Upozorňujeme na unikátnosť nášho kraja a vyzdvihujeme hlavné dôvody, prečo by mali turisti náš región navštíviť - spomalenie, návrat ku koreňom a dobrodružstvo v neporušenom prostredí," zdôraznila v Bratislave Iveta Niňajová, šéfka Krajskej organizácie cestovného ruchu BBSK.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy ôsmich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej Doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohorskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov, ako víno, med, syry," priblížila Niňajová.

Ako dodal Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n. o., práve cez príbehy ambasádorov chce kraj inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a objavili krásu v tradičných zvykoch regiónu. "Sľubujeme si od toho zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu BBSK, čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia kraja do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je v rovnakej výške," reagoval Ondrej Lunter.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 070
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 873
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 375
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 449
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 035
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 638
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 217
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 827
  1. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  2. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  4. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  5. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 051
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 589
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 221
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 906
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 047
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 148
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 16 679
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 595
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  2. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  4. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  5. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 051
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 589
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 221
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 906
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 047
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 148
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 16 679
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 595
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu