Za horami, za dolami. Tak sa volá nová turistická značka

Výnimočná značka má vyzdvihnúť výnimočnú krajinu, zaujímavé zážitky, miestne výrobky či charakteristické zvyky a tradície v regiónoch tohto kraja.

Špania DolinaŠpania Dolina (Zdroj: Dušan Beňo)

BANSKÁ BYSTRICA. Moderná, štýlová značka Za horami, za dolami bude zastrešovať komunikáciu ôsmich turistických destinácií Banskobystrického samosprávneho kraja.

Má vyzdvihnúť výnimočnú krajinu, zaujímavé zážitky, miestne výrobky či charakteristické zvyky a tradície v regiónoch tohto kraja. Vedenie Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja ju vo štvrtok predstavilo verejnosti na veľtrhu cestovania ITF Slovakiatour v bratislavskej Inchebe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoznať nepoznané

"Zmena vnímania nášho kraja je pre nás nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Chceme sa inšpirovať zahraničím, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať," konštatoval predseda BBSK Ján Lunter.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomenul, že už vo svojom programe zdôrazňoval dôležitosť rozvoja produkcie a predaja tradičných regionálnych výrobkov a potravín, čo zvýši kvalitu života najmä na vidieku. "Som rád, že nová komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť hrdí," povedal šéf kraja. Nový prístup k vnímaniu BBSK vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity.

Ako z rozprávky

Ideovým motívom sa stalo umenie rozprávkara Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri. "Upozorňujeme na unikátnosť nášho kraja a vyzdvihujeme hlavné dôvody, prečo by mali turisti náš región navštíviť - spomalenie, návrat ku koreňom a dobrodružstvo v neporušenom prostredí," zdôraznila v Bratislave Iveta Niňajová, šéfka Krajskej organizácie cestovného ruchu BBSK.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy ôsmich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej Doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohorskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov, ako víno, med, syry," priblížila Niňajová.

Ako dodal Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n. o., práve cez príbehy ambasádorov chce kraj inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a objavili krásu v tradičných zvykoch regiónu. "Sľubujeme si od toho zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu BBSK, čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia kraja do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je v rovnakej výške," reagoval Ondrej Lunter.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 106
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 710
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 062
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 805
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 609
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 340
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 217
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  2. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  3. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  4. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  5. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  6. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  7. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  8. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 250
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 332
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 973
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 925
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 385
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 315
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 054
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 643
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  2. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  3. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  4. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  5. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  6. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  7. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  8. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 250
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 332
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 973
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 925
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 385
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 315
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 054
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 643
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu