BANSKÁ BYSTRICA. Moderná, štýlová značka Za horami, za dolami bude zastrešovať komunikáciu ôsmich turistických destinácií Banskobystrického samosprávneho kraja.
Má vyzdvihnúť výnimočnú krajinu, zaujímavé zážitky, miestne výrobky či charakteristické zvyky a tradície v regiónoch tohto kraja. Vedenie Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja ju vo štvrtok predstavilo verejnosti na veľtrhu cestovania ITF Slovakiatour v bratislavskej Inchebe.
Spoznať nepoznané
"Zmena vnímania nášho kraja je pre nás nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Chceme sa inšpirovať zahraničím, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať," konštatoval predseda BBSK Ján Lunter.
Pripomenul, že už vo svojom programe zdôrazňoval dôležitosť rozvoja produkcie a predaja tradičných regionálnych výrobkov a potravín, čo zvýši kvalitu života najmä na vidieku. "Som rád, že nová komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť hrdí," povedal šéf kraja. Nový prístup k vnímaniu BBSK vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity.
Ako z rozprávky
Ideovým motívom sa stalo umenie rozprávkara Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri. "Upozorňujeme na unikátnosť nášho kraja a vyzdvihujeme hlavné dôvody, prečo by mali turisti náš región navštíviť - spomalenie, návrat ku koreňom a dobrodružstvo v neporušenom prostredí," zdôraznila v Bratislave Iveta Niňajová, šéfka Krajskej organizácie cestovného ruchu BBSK.
Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy ôsmich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej Doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohorskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov, ako víno, med, syry," priblížila Niňajová.
Ako dodal Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n. o., práve cez príbehy ambasádorov chce kraj inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a objavili krásu v tradičných zvykoch regiónu. "Sľubujeme si od toho zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu BBSK, čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia kraja do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je v rovnakej výške," reagoval Ondrej Lunter.