Rýchlostné prepojenie Bystrice a Ľupče by sa mohlo stavať o tri roky

Na príprave osemkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Slovenskej Ľupče sa pracuje.

(Zdroj: Ilustračné: Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Pokračovanie rýchlostnej cesty R1 smerom z Banskej Bystrice cez Hiadeľské sedlo na Ružomberok označil premiér Peter Pellegrini na vlaňajšom zasadnutí Iniciatívy stredné Slovensko za jednu z priorít. Poveril v tom čase ministerstvo dopravy, aby preskúmalo možnosti, či by sa približne osemkilometrový úsek medzi Banskou a Bystricou a Slovenskou Ľupčou nedá vybudovať na základe dodatku k zmluve so spoločnosťou, ktorá stavala rýchlostnú cestu R1 z Nitry po Banskú Bystricu.

„Mrzí ma, že kúsok za Banskou Bystricou sa R1 končí a že práce smerom na Ružomberok boli pozastavené. Keby sa v čase budovania rýchlostnej komunikácie do Banskej Bystrice pokračovalo v tom čase ďalej smerom na Ružomberok, dnes by už boli Košice a Bratislava prepojené diaľnicou,“ povedal vtedy premiér.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zisťovali sme, ako vyzerá aktuálna situácia.
Tlačový odbor ministerstva dopravy informoval, že pri príprave úseku Banská Bystrica – Slovenská Ľupča prebieha niekoľko procesov: „Na jednej strane posudzujeme možnosť realizácie tohto úseku formou dodatku ku koncesnej zmluve na úseky R1 Nitra – Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice so spoločnosťou Granvia. Ide najmä o preskúmanie možností zmeny štruktúry financovania projektu a zváženie všetkých rizík, napríklad prípadnej reklasifikácie vykazovania projektu v štátnom dlhu a jeho posúdenie z pohľadu súladu so zákonom o verejnom obstarávaní.“

Na druhej strane však dodala, že Národná diaľničná spoločnosť vysúťažila koncom roka 2018 dodávateľa na vypracovanie potrebnej dokumentácie pre stavbu rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, takže príprava projektu pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová doplnila, že na tomto úseku sa aktuálne spracováva dokumentácia pre stavebné povolenie.

"Dĺžka riešeného úseku je približne 8,1 kilometra. Predpokladaný termín dodania dokumentácie je v treťom kvartáli tohto roka. V zmysle aktuálnych harmonogramov je začiatok výstavby plánovaný v roku 2021, samozrejme za predpokladu zabezpečenia finančných zdrojov,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 20 203
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 270
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 378
  4. Ľuboš Fellner otvorene 4 953
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 886
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 363
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 782
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 034
  1. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  2. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – partnerstvo alebo večný konflikt?
  3. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  4. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  5. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  6. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 692
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 255
  3. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 12 108
  4. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 10 173
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 113
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 706
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 345
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 275
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu