Rýchlostné prepojenie Bystrice a Ľupče by sa mohlo stavať o tri roky

Na príprave osemkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Slovenskej Ľupče sa pracuje.

(Zdroj: Ilustračné: Ján Krošlák)

BANSKÁ BYSTRICA. Pokračovanie rýchlostnej cesty R1 smerom z Banskej Bystrice cez Hiadeľské sedlo na Ružomberok označil premiér Peter Pellegrini na vlaňajšom zasadnutí Iniciatívy stredné Slovensko za jednu z priorít. Poveril v tom čase ministerstvo dopravy, aby preskúmalo možnosti, či by sa približne osemkilometrový úsek medzi Banskou a Bystricou a Slovenskou Ľupčou nedá vybudovať na základe dodatku k zmluve so spoločnosťou, ktorá stavala rýchlostnú cestu R1 z Nitry po Banskú Bystricu.

„Mrzí ma, že kúsok za Banskou Bystricou sa R1 končí a že práce smerom na Ružomberok boli pozastavené. Keby sa v čase budovania rýchlostnej komunikácie do Banskej Bystrice pokračovalo v tom čase ďalej smerom na Ružomberok, dnes by už boli Košice a Bratislava prepojené diaľnicou,“ povedal vtedy premiér.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zisťovali sme, ako vyzerá aktuálna situácia.
Tlačový odbor ministerstva dopravy informoval, že pri príprave úseku Banská Bystrica – Slovenská Ľupča prebieha niekoľko procesov: „Na jednej strane posudzujeme možnosť realizácie tohto úseku formou dodatku ku koncesnej zmluve na úseky R1 Nitra – Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice so spoločnosťou Granvia. Ide najmä o preskúmanie možností zmeny štruktúry financovania projektu a zváženie všetkých rizík, napríklad prípadnej reklasifikácie vykazovania projektu v štátnom dlhu a jeho posúdenie z pohľadu súladu so zákonom o verejnom obstarávaní.“

Na druhej strane však dodala, že Národná diaľničná spoločnosť vysúťažila koncom roka 2018 dodávateľa na vypracovanie potrebnej dokumentácie pre stavbu rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, takže príprava projektu pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová doplnila, že na tomto úseku sa aktuálne spracováva dokumentácia pre stavebné povolenie.

"Dĺžka riešeného úseku je približne 8,1 kilometra. Predpokladaný termín dodania dokumentácie je v treťom kvartáli tohto roka. V zmysle aktuálnych harmonogramov je začiatok výstavby plánovaný v roku 2021, samozrejme za predpokladu zabezpečenia finančných zdrojov,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 865
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 057
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 220
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 310
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 158
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 043
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 500
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 464
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 886
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 134
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 853
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 511
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 466
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 335
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 067
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 464
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 886
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 134
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 853
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 511
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 466
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 335
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 067
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu