Aktivisti reklamným agentúram: Nepodporujte šírenie nenávisti

Dôvodom sú billboardy Stratenej Európy, ktoré podľa iniciátorov výzvy šíria nenávisť a nesú prvky poplašnej správy.

Do pôvodných billboardov už zasiahla aj tvorivosť tých, ktorí sa s podnecovaním nenávisti nestotožnili. Do pôvodných billboardov už zasiahla aj tvorivosť tých, ktorí sa s podnecovaním nenávisti nestotožnili. (Zdroj: zomri.sk )

BANSKÁ BYSTRICA. Občianska platforma Nie v našom meste z Banskej Bystrice sa spolu s ďalšími partnermi obrátila formou otvoreného listu na reklamné spoločnosti, Radu pre reklamu a Asociáciu vonkajšej reklamy. Dôvodom sú billboardy "stratenej Európy", cez ktoré podľa aktivistov rozosieva extrémistická politická strana nenávisť v prvkami poplašnej správy. Billboardy varujú pred imigrantmi, ktorí obsadzujú Európu.

"Táto skutočnosť je v príkrom rozpore s poslaním vonkajšej reklamy – prinášať užitočné informácie," upozornila Martina Strmeňová, koordinátorka platformy Nie v našom meste s tým, že výzvu už podpísalo takmer 300 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Umožňujete dávať priestor účelovo zostrihanému dokumentu, ktorý nabáda k rasovej, národnostnej a náboženskej nenávisti, a ktorý má na svedomí politická strana, ktorej členovia čelia žalobe alebo boli odsúdení za extrémistické výroky," apelujú na reklamné spoločnosti signatári výzvy.

Pluralita názorov a sloboda slova podľa nich neznamená diskutovať s extrémistami, ani im poskytovať reklamný priestor: "Tolerancia sa nepodporuje tým, že sa podporuje skupina ľudí s netolerantnými názormi. Nie všetko, čo je zákonné, je i etické."

Signatári sú presvedčení, že na Slovensku sa reklamné spoločnosti majú riadiť svojím etickým kódexom v konkrétnych bodoch. Jedným z nich je aj to, že reklama nesmie obsahovať také tvrdenia, výrazy, zvuky, ruchy alebo zobrazenia, ktoré by porušovali všeobecné normy slušnosti a ani nesmie obsahovať prvky znižujúce ľudskú dôstojnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama podľa nich súčasne nesmie bezdôvodne využívať motív strachu ani zneužívať predsudky a povery.

Ako príklad toho, že spoločnosť sa nedokáže vymedziť voči extrémistickej scéne a narastá v nej nenávisť, uviedli aj nedávnu vraždu primátora Gdanska.

"Apelujeme na vás, aby ste tieto myšlienky nepropagovali a nedegradovali svoje billboardy na nosiče extrémizmu. Veríme, že sa rozhodnete správne, pretože dobré meno sa ťažko získava, ale veľmi ľahko stráca," apelujú signatári výzvy. Viac o výzve nájdete TU.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 007
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 612
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 835
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 655
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 289
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 882
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 331
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 131
  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 212
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 952
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 370
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 286
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 881
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 777
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 569
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  2. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  3. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  4. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  5. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  8. Peter Slamenik: Černák
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 212
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 952
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 370
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 286
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 881
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 777
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 569
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu