BREZNO. Používatelia aplikácie City Monitor by si mali uvedomiť, že Technické služby môžu riešiť len tie sťažnosti, ktoré sa týkajú majetku vo vlastníctve alebo správe mesta.
Pozor, všetko nie je mestské
Od roku 2015 majú aj Brezňania možnosť rýchlo a jednoducho upozorniť kompetentných na nežiaduce stavy v meste prostredníctvom elektronického formulára služby City Monitor.
Svoje podnety môžu nahlásiť podľa kategórií od čiernych skládok cez osvetlenie, výtlky, verejnú zeleň, dopravné značenie až po nehody. Má to však jeden malý, ale o to podstatnejší háčik. Breznianska samospráva je oprávnená čistiť, udržiavať, opravovať, kosiť, píliť, kontrolovať, inými slovami riešiť len tie podnety, ktoré sa vzťahujú na mestský majetok, prípadne taký, ktorý spravuje.

„Mesto nemôže zasahovať do cudzieho majetku. Je to akoby vám niekto prišiel do dvora a začal tam niečo robiť bez vášho súhlasu. Ak raz cesta nie je v správe mesta, Technické služby ju nemôžu ani opravovať,“ vysvetľuje správca breznianskeho City Monitora. Podobne to funguje aj v súvislosti s budovami, pozemkami či zeleňou. V takom prípade môže radnica len upovedomiť vlastníkov a čakať.