BANSKÁ BYSTRICA . Cyklotrasa z Banskej Bystrice cez Sliač do Zvolena, nazývaná aj „rodinná cestička“, môže byť dokončená. Ako vyplýva zo súťažných podkladov zverejnených vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie, Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) súťaží vypracovanie projektovej dokumentácie na druhú etapu trasy. Tá začína v obci Vlkanová pri reštaurácii Fort Geronimo a končí v Sliači. Predpokladaná hodnota zákazky je 185-tisíc eur.
„Ide o 15-ročný problém, o ktorom sa rozprávalo, ale reálne sa nič nerobilo,“ uviedol na poslednom tohtoročnom rokovaní zastupiteľstva BBSK v Detve riaditeľ odboru cestnej infraštruktúry a investícií Úradu BBSK Peter Muránsky. Ako ďalej dodal, v súťaži je už úsek z Vlkanovej po Sliač, čím by sa spojilo krajské mesto s okresným mestom Zvolen.
Záujemcovia môžu ponuky predkladať do 9. hodiny 8. januára 2020, pričom jediným kritériom na ich vyhodnotenie je najnižšia cena vrátane DPH. Ako povedal Muránsky pre agentúru SITA, samotné náklady na výstavbu cyklotrasy nie je v tejto fáze možné odhadnúť, keďže nie je jasné, ktorý variant, prípadne ich kombinácia, sa bude realizovať.
Vyhľadávacia štúdia
Predmetom verejného obstarávania je vypracovanie vyhľadávacej štúdie, vypracovanie projektovej dokumentácie na vydanie územného rozhodnutia v podrobnosti dokumentácie pre stavebné povolenie vrátane inžinierskej činnosti s majetkovoprávnym usporiadaním. „Účelom stavby bude podporiť rozvoj cyklistickej dopravy a dochádzky do práce na bicykli v dotknutých okresoch, a zároveň cyklistická komunikácia prispeje k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti dopravy na území Banskobystrického kraja,“ uvádza sa v súťažných podkladoch.
Dĺžka navrhovanej asfaltovej cyklistickej komunikácie predstavuje v prvom variante približne 8,55 kilometra a v druhom variante približne 7,87 kilometra. Komunikácia bude obojsmerná so šírkou cyklistického pruhu 1,5 metra a popri nej bude navrhnutý chodník v šírke dva metre podľa možností šírkových pomerov. Okrem návrhu cyklistickej komunikácie má dokumentácia obsahovať aj umiestnenie doplnkovej cyklistickej infraštruktúry, ako sú stojany na bicykle, servisné cyklistické stojany, drobná architektúra, informatívne panely a podobne.