PODBREZOVÁ. Štrajk autodopravcov má vplyv aj na Železiarne Podbrezová a.s. (ŽP). Povedal to pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Soták s tým, že množstvo vstupných surovín dovážajú kamiónmi a touto prepravou realizujú vývoz 85 percent produkcie. „Vzniknuté komplikácie sa nám nepáčia, ale na druhej strane musíme konštatovať, že štrajk je legitímnou formou prejavu nespokojnosti a ochrany práv,“ dodal predseda predstavenstva, podľa ktorého komunikácia zo strany kompetentných predstaviteľov štátu bola potrebná skôr a vzniknutá situácia nemusela nastať.
„Ak nebude ochota dohodnúť sa, bude to mať ďalekosiahle následky na všetky firmy, ktoré využívajú služby autodopravcov a odrazí sa to v stratách, ktoré sa môžu stať likvidačnými,“ uviedol Soták.
Veľkým podnikom to spôsobuje problémy
Za posledné tri roky vláda prijala podľa šéfa železiarní množstvo opatrení na zvýšenie životnej úrovne, ktoré ale znamenajú enormné zvýšenie nákladov, a teda aj celkových výsledkov firiem. „Je prirodzené, že prepravcovia sa bránia, obzvlášť, ak sú známe a medializované čiastky, ktoré sú ročne vyberané prostredníctvom mýta,“ konštatoval Soták.
Nespokojní autodopravcovia po dvoch týždňoch obnovili v utorok štrajk za splnenie svojich požiadaviek. Trvajú na znížení sadzieb dane z motorových vozidiel o 50 % a na výraznom zvýšení zliav pri platení mýta pre nákladné vozidlá na 18 až 26 percent, v závislosti od počtu najazdených kilometrov. Únia autodopravcov Slovenska, ktorá v utorok obnovila protestnú akciu blokovaním viacerých hraničných priechodov a ciest, najnovšie informovala o jej rozšírení v krajských mestách a v blízkosti veľkých spoločností súvisiacich s autodopravou.