Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Bystrica organizuje medzinárodný tender na dopravu

Tender by sa mal uskutočniť v lete 2020 a jeho cieľom je vytvorenie podmienok pre transparentnú súťaž na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy.

(Zdroj: archív mesta)

BANSKÁ BYSTRICA. Banskobystrická samospráva pripravuje vyhlásenie medzinárodného tendra, zameraného na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy.

Hovorkyňa primátora Dominika Mojžišová informovala, že v zmysle európskej legislatívy túto skutočnosť oznámili v roku 2019 aj v Úradnom vestníku Európskej únie. "Tender by sa mal uskutočniť v lete 2020 a jeho cieľom je vytvorenie podmienok pre transparentnú súťaž na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy. Minulý týždeň sa v priestoroch mestského úradu uskutočnilo stretnutie k trhovým konzultáciám, na ktorom mohli potenciálni uchádzači získať potrebné informácie," doplnila.

Skryť Vypnúť reklamu

Autobusy a trolejbusy samostatne

Mesto Banská Bystrica má podľa nej špecifickú požiadavku, nakoľko má aj naďalej záujem zabezpečovať trolejbusovú dopravu na svojom území, a preto bude súťaž rozdelená na dve časti. Záujemcovia teda budú predkladať ponuky na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy samostatne.

„Záleží nám na tom, aby sme sa posúvali ekologickým smerom. Očakávame preto, že výberové konanie v lete prebehne tak, aby bola víťazmi tendra zabezpečovaná doprava v plnom rozsahu od 1. januára 2021,“ hovorí primátor mesta Ján Nosko.

Trolejbusovú dopravu v súčasnosti pre Banskú Bystricu zabezpečuje Dopravný podnik a autobusovú dopravu má na starosti SAD Zvolen v zmysle zmlúv a dodatkov z roku 2018. Cieľom podpísania dodatkov bolo vytvorenie dostatočného časového priestoru na zorganizovanie medzinárodného transparentného tendra, a tiež na zhromaždenie všetkých dát a strategických dokumentov potrebných pre takúto súťaž.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte k téme dodatkov

Medzi dôležité strategické dokumenty patrí aj Plán udržateľnej mobility, vďaka ktorému by sme vedeli určiť to, aký objem, spôsob a druh verejnej dopravy mesto potrebuje. Vzhľadom na opakovaný proces verejného obstarávania tento plán mesto Banská Bystrica nemá dodnes, čo však v tom období nebolo možné predpokladať.

„Správa hlavného kontrolóra nám odporučila vykonať analýzu existujúceho zmluvného vzťahu vrátane legislatívnych možností na jeho predĺženie, na základe ktorej naše právne oddelenie potvrdilo, že v danom čase boli splnené zákonné podmienky na predĺženie doby trvania existujúcej zmluvy, a to predovšetkým s ohľadom na investície dopravcu do technickej základne, ku ktorým sa v zmysle zmluvy zaviazal. Postupovali sme podobne ako väčšina ostatných samospráv a tým sme zabezpečili kontinuitu verejnej osobnej dopravy až do ukončenia medzinárodného tendra,“ hovorí prednostka MsÚ BB Marica Koreňová.

Skryť Vypnúť reklamu

„Cieľom mesta bolo tiež zjednotenie ukončenia týchto zmlúv pre oba typy dopravy, aby sme mohli vysúťažiť dodávateľa na autobusovú aj trolejovú dopravu naraz. Organizácia medzinárodného európskeho tendra má svoje časové náležitosti a vyžaduje si kvalitnú prípravu. Tieto skutočnosti sme nechceli podceniť, aby nedošlo k nepriaznivej situácii ako v iných samosprávach, kde dodávateľa služieb nedokázali vysúťažiť,“ dodáva prvý zástupca primátora Jakub Gajdošík.

Doprava v meste

Vzhľadom na to, že tržby z cestovných lístkov nepostačujú na pokrytie všetkých nákladov súvisiacich s prevádzkou mestskej hromadnej dopravy, mesto obom dopravcom poskytuje dotáciu na úhradu výkonov vo verejnom záujme približne v sume 5,4 milióna eur ročne – 3,6 milióna pre autobusovú a 1,8 milióna pre trolejbusovú dopravu.

Po meste jazdí 63 autobusov, ktorých priemerný vek je 9,5 roka. Za 12 mesiacov prejazdia cca 2,6 milióna kilometrov a obsluhuje ich 93 vodičov, ktorí ročne prepravia približne 7 miliónov ľudí. Trolejbusov máme 32, pričom ich priemerný vek je približne 10 rokov. Obsluhuje ich 49 vodičov a ročne prejazdia 1,1 milióna kilometrov, pričom odvezú 4,2 milióna cestujúcich. Dobrá správa je, že v porovnaní s minulými rokmi sa celkový počet prepravených cestujúcich stabilizoval a prestal klesať.

Bystrica patrí k najlepším

Pokiaľ ide o vozový park, mesto Banská Bystrica patrí k špičke na Slovensku. Zazmluvnení dopravcovia počas rokov využili na obnovu vozového parku aj európske zdroje. Pri týchto projektoch sa berie ohľad aj na ekologizáciu, čo mesto Banská Bystrica podporuje.

Vďaka týmto zdrojom bolo do prevádzky zaradených 15 nízkopodlažných autobusov s pohonom na zemný plyn, 19 nízkopodlažných trolejbusov značky SOR, 14 kĺbových autobusov s ekologickým pohonom na zemný plyn, 3 nízkopodlažné kĺbové trolejbusy a 1 nízkopodlažný trolejbus štandardnej dĺžky s asynchrónnym pohonom.

Hodnota štyroch europrojektov v rozmedzí rokov 2009 – 2015 bola takmer 19,5 miliónov eur a mesto tak za tieto vozidlá platilo len päť percent z ich celkovej ceny. Samospráva tak vďaka týmto projektom, do ktorých sa dopravcovia úspešne zapojili, ušetrila v rozpočte takmer 18,5 milióna eur.

„Veríme, že sa nám tento rok podarí súťaž dotiahnuť do úspešného konca. Banskobystričania myslia stále viac ekologicky a naším cieľom je urobiť mestskú hromadnú dopravu pre cestujúcich atraktívnejšou, aby ju využívali viac, a znižovali tak podiel individuálnej motorovej dopravy,“ hovorí primátor mesta Ján Nosko.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  7. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  5. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  8. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 040
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 794
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 386
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 144
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 091
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 2 740
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  9. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 682
  10. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 650

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  2. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  3. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  4. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  5. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  7. Ján Marton: Vízia moderného poľnohospodárstva zabudla na moderné poľnohospodárstvo a vidiek.
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 124
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 245
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 774
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 107
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 934
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 825
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 243
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 989
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Diskusiu vysielame v stredu 1. decembra 2021 o 10. hodine


26m
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

Kraj prichádza so zásadnými zmenami v očkovaní.


2 h
Speváčka Janka Kozáková.

Aktuálne už pracuje na novom albume.


MOJ 2 h
Ilustračné foto

Zatvorené budú aj v Banskej Bystrici.


TASR 17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zatvoriť školy sa rozhodla okresná hygienička, pretože na dvoch infikovaných dospelých pripadá jedno dieťa do 18 rokov.


23 h

Má ísť do väzenia, skrýva sa.


ROS 19 h

Peter sa z tohto sveta rozhodol odísť dobrovoľne.


27. nov

Výsledkom nerešpektovania opatrení je podľa Vidoviča viac chorých, viac práce, menej miesta v nemocnici.


29. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  2. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  3. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  4. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  5. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  7. Ján Marton: Vízia moderného poľnohospodárstva zabudla na moderné poľnohospodárstvo a vidiek.
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 124
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 245
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 774
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 107
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 934
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 825
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 243
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 989
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu