Pondelok, 5. jún, 2023 | Meniny má Laura

Bystrica organizuje medzinárodný tender na dopravu

Tender by sa mal uskutočniť v lete 2020 a jeho cieľom je vytvorenie podmienok pre transparentnú súťaž na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy.

(Zdroj: archív mesta)

BANSKÁ BYSTRICA. Banskobystrická samospráva pripravuje vyhlásenie medzinárodného tendra, zameraného na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy.

Hovorkyňa primátora Dominika Mojžišová informovala, že v zmysle európskej legislatívy túto skutočnosť oznámili v roku 2019 aj v Úradnom vestníku Európskej únie. "Tender by sa mal uskutočniť v lete 2020 a jeho cieľom je vytvorenie podmienok pre transparentnú súťaž na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy. Minulý týždeň sa v priestoroch mestského úradu uskutočnilo stretnutie k trhovým konzultáciám, na ktorom mohli potenciálni uchádzači získať potrebné informácie," doplnila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobusy a trolejbusy samostatne

Mesto Banská Bystrica má podľa nej špecifickú požiadavku, nakoľko má aj naďalej záujem zabezpečovať trolejbusovú dopravu na svojom území, a preto bude súťaž rozdelená na dve časti. Záujemcovia teda budú predkladať ponuky na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy samostatne.

„Záleží nám na tom, aby sme sa posúvali ekologickým smerom. Očakávame preto, že výberové konanie v lete prebehne tak, aby bola víťazmi tendra zabezpečovaná doprava v plnom rozsahu od 1. januára 2021,“ hovorí primátor mesta Ján Nosko.

Trolejbusovú dopravu v súčasnosti pre Banskú Bystricu zabezpečuje Dopravný podnik a autobusovú dopravu má na starosti SAD Zvolen v zmysle zmlúv a dodatkov z roku 2018. Cieľom podpísania dodatkov bolo vytvorenie dostatočného časového priestoru na zorganizovanie medzinárodného transparentného tendra, a tiež na zhromaždenie všetkých dát a strategických dokumentov potrebných pre takúto súťaž.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte k téme dodatkov

Medzi dôležité strategické dokumenty patrí aj Plán udržateľnej mobility, vďaka ktorému by sme vedeli určiť to, aký objem, spôsob a druh verejnej dopravy mesto potrebuje. Vzhľadom na opakovaný proces verejného obstarávania tento plán mesto Banská Bystrica nemá dodnes, čo však v tom období nebolo možné predpokladať.

„Správa hlavného kontrolóra nám odporučila vykonať analýzu existujúceho zmluvného vzťahu vrátane legislatívnych možností na jeho predĺženie, na základe ktorej naše právne oddelenie potvrdilo, že v danom čase boli splnené zákonné podmienky na predĺženie doby trvania existujúcej zmluvy, a to predovšetkým s ohľadom na investície dopravcu do technickej základne, ku ktorým sa v zmysle zmluvy zaviazal. Postupovali sme podobne ako väčšina ostatných samospráv a tým sme zabezpečili kontinuitu verejnej osobnej dopravy až do ukončenia medzinárodného tendra,“ hovorí prednostka MsÚ BB Marica Koreňová.

SkryťVypnúť reklamu

„Cieľom mesta bolo tiež zjednotenie ukončenia týchto zmlúv pre oba typy dopravy, aby sme mohli vysúťažiť dodávateľa na autobusovú aj trolejovú dopravu naraz. Organizácia medzinárodného európskeho tendra má svoje časové náležitosti a vyžaduje si kvalitnú prípravu. Tieto skutočnosti sme nechceli podceniť, aby nedošlo k nepriaznivej situácii ako v iných samosprávach, kde dodávateľa služieb nedokázali vysúťažiť,“ dodáva prvý zástupca primátora Jakub Gajdošík.

Doprava v meste

Vzhľadom na to, že tržby z cestovných lístkov nepostačujú na pokrytie všetkých nákladov súvisiacich s prevádzkou mestskej hromadnej dopravy, mesto obom dopravcom poskytuje dotáciu na úhradu výkonov vo verejnom záujme približne v sume 5,4 milióna eur ročne – 3,6 milióna pre autobusovú a 1,8 milióna pre trolejbusovú dopravu.

Po meste jazdí 63 autobusov, ktorých priemerný vek je 9,5 roka. Za 12 mesiacov prejazdia cca 2,6 milióna kilometrov a obsluhuje ich 93 vodičov, ktorí ročne prepravia približne 7 miliónov ľudí. Trolejbusov máme 32, pričom ich priemerný vek je približne 10 rokov. Obsluhuje ich 49 vodičov a ročne prejazdia 1,1 milióna kilometrov, pričom odvezú 4,2 milióna cestujúcich. Dobrá správa je, že v porovnaní s minulými rokmi sa celkový počet prepravených cestujúcich stabilizoval a prestal klesať.

Bystrica patrí k najlepším

Pokiaľ ide o vozový park, mesto Banská Bystrica patrí k špičke na Slovensku. Zazmluvnení dopravcovia počas rokov využili na obnovu vozového parku aj európske zdroje. Pri týchto projektoch sa berie ohľad aj na ekologizáciu, čo mesto Banská Bystrica podporuje.

Vďaka týmto zdrojom bolo do prevádzky zaradených 15 nízkopodlažných autobusov s pohonom na zemný plyn, 19 nízkopodlažných trolejbusov značky SOR, 14 kĺbových autobusov s ekologickým pohonom na zemný plyn, 3 nízkopodlažné kĺbové trolejbusy a 1 nízkopodlažný trolejbus štandardnej dĺžky s asynchrónnym pohonom.

Hodnota štyroch europrojektov v rozmedzí rokov 2009 – 2015 bola takmer 19,5 miliónov eur a mesto tak za tieto vozidlá platilo len päť percent z ich celkovej ceny. Samospráva tak vďaka týmto projektom, do ktorých sa dopravcovia úspešne zapojili, ušetrila v rozpočte takmer 18,5 milióna eur.

„Veríme, že sa nám tento rok podarí súťaž dotiahnuť do úspešného konca. Banskobystričania myslia stále viac ekologicky a naším cieľom je urobiť mestskú hromadnú dopravu pre cestujúcich atraktívnejšou, aby ju využívali viac, a znižovali tak podiel individuálnej motorovej dopravy,“ hovorí primátor mesta Ján Nosko.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  3. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  4. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  5. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  6. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  7. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  8. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  1. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  2. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  3. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  5. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  6. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie
  7. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  8. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 920
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 414
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 052
  4. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 405
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 609
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 404
  7. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 3 766
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 633

Blogy SME

  1. Jozef Varga: Guns N´ Roses ...
  2. FM Logistic: Kvalitná logistická spoločnosť? Spĺňa týchto 5 kľúčových parametrov.
  3. Eva Gallova: Vtipy, ktoré si zobral Noé do bárky
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo má spoločné nový zástupca policajných odborov s vojnou v bezpečnostných zložkách?
  5. Roman Daniel Baranek: „Terike, zober obed Rudimu!“
  6. Radka Wagingerová: Ako strategicky bojovať s tisíckami ton textilného odpadu ročne?
  7. Michael Achberger: Ako získať plážovú postavu za 30 dní: sprievodca letnou výzvou
  8. Ivan Čáni: Erik Tomáš a nie len jeho falošne stratená pamäť ...
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 139 956
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 16 306
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 15 638
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 12 492
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 872
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 509
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 682
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 976
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Momentka zo zápasu Bacúcha so Selcami.

To najpodstatnejšie z futbalových trávnikov v regióne na jednom mieste.


52m

Tieto inzeráty nájdete aj v tlačenej verzii novín MY v danom týždni.


12 h
Michal Kabáč v drese Banskej Bystrice - ilustračné foto

Pod Urpín prichádza produktívny útočník.


18 h
Rozprávka O liečivej vode sa v roku 2020 nakrúcala na Smolenickom zámku. Na snímke vľavo česká herečka Darija Pavlovičová (ako Hanka) a slovenská herečka Zuzana Kanócz (ako Henrieta) počas nakrúcania v Smoleniciach.

Naše pamiatky sa mihli vo viacerých filmoch a rozprávkach.


2. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Projekt, ktorý odštartoval vlani v Banskej Bystrici, priniesol alarmujúce čísla.


3. jún

Na mieste zasahujú všetky záchranné zložky.


16 h

Stavať chcú aj podnikatelia.


1. jún

Po desiatich rokoch vodohospodári sprístupnili pre verejnosť vnútrajšok priehrady.


2. jún

Blogy SME

  1. Jozef Varga: Guns N´ Roses ...
  2. FM Logistic: Kvalitná logistická spoločnosť? Spĺňa týchto 5 kľúčových parametrov.
  3. Eva Gallova: Vtipy, ktoré si zobral Noé do bárky
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo má spoločné nový zástupca policajných odborov s vojnou v bezpečnostných zložkách?
  5. Roman Daniel Baranek: „Terike, zober obed Rudimu!“
  6. Radka Wagingerová: Ako strategicky bojovať s tisíckami ton textilného odpadu ročne?
  7. Michael Achberger: Ako získať plážovú postavu za 30 dní: sprievodca letnou výzvou
  8. Ivan Čáni: Erik Tomáš a nie len jeho falošne stratená pamäť ...
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 139 956
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 16 306
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 15 638
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 12 492
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 872
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 509
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 682
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 976
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu