BANSKÁ BYSTRICA . Mesto pod Urpínom spúšťa objednávkový formulár na štyri najžiadanejšie služby. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková, Banskobystričania si môžu online rezervovať termín na Matričnom úrade a ohlasovni pobytu až 30 dní dopredu. Samospráva takto reaguje na pribúdajúce požiadavky smerované na toto oddelenie mestského úradu. Keďže ide o pilotný program, mesto spúšťa ponuku služieb postupne podľa záujmu obyvateľov.
Objednávkový systém je zameraný na štyri najžiadanejšie služby, medzi ktoré patrí hlásenie trvalého pobytu, prihlásenie sa na prechodný pobyt, určenie otcovstva pred a po narodení dieťaťa a vydanie rodného listu novorodenca. „Každý, kto danú službu využije, dostane e-mailom pripomienku o blížiacom sa termíne návštevy matriky,“ doplnila hovorkyňa.
Mesto pre verejnosť zatvorilo mestský úrad ešte 16. marca. Dôvodom bolo mimoriadne obdobie súvisiace so šírením nového koronavírusu. Cieľom takéhoto opatrenia bolo zamedziť najmä zhromažďovaniu veľkého počtu ľudí v priestoroch úradu. Obyvatelia môžu od tohto času potrebné záležitosti vybaviť telefonicky, e-mailom alebo osobným stretnutím po dohode s konkrétnym zamestnancom.