BANSKÁ BYSTRICA. Krízové call centrum „Osamelý senior“, ktoré vzniklo v priestoroch Klientskeho centra Mestského úradu v Banskej Bystrici ešte 15. marca, končí po viac ako dvoch mesiacoch svoju činnosť. Slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanom na pomoc starším a imobilným ľuďom. Ako informovala hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková, zamestnanci odboru sociálnych vecí vybavili k dnešnému dňu 1792 telefonátov, 347 e-mailov, 492 hlasových správ a 123 požiadaviek vyriešili osobne.
"Vďaka zamestnancom mestského úradu, dobrovoľníkom Slovenského červeného kríža, mestskej polícii, Saleziánom či skautom bolo rozdaných 10 290 ochranných rúšok. Do domácností starších a imobilných obyvateľov doručili 170 nákupov potravín a lekáreň Cardiopharm zabezpečila 54 donášok liekov. Najviac požiadaviek prišlo z Fončordy (999), z centra mesta (605), z Rudlovej-Sásovej (505) a z Uhliska (148)," dodala.