Ešte pred pár mesiacmi totiž schválili uznesenie, v ktorom dali prevádzkovateľovi MHD, teda SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, niekoľko podmienok, za ktorých dostane 18-miliónovú dotáciu na vykrytie strát pri výkonoch vo verejnom záujme. Okrem iného sa v uznesení hovorilo o zachovaní ceny cestovného na úrovni vlaňajšieho roka ako aj o delegovaní zástupcu mesta do dozornej rady spoločnosti SAD-BBDS. Cena cestovného však išla hore na súčasných 15 korún a SAD-ka tiež nesúhlasila, aby v jej dozornej rade sedel zástupca mesta. Nechcela preto s mestom podpísať zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme, kým platilo spomínané uznesenie. To napokon poslanci zmiernili, respektíve niektoré časti v plnom rozsahu zrušili.
Podľa riaditeľa SAD-BBDS Igora Kornieta, ak sa domnievali, že počet dôchodcov, ktorí denne cestujú MHD sa rádovo pohybuje okolo 1500, tak realita prekvapila aj ich. Od 1. do 11. apríla predali 6500 tisíc čipových kariet pre všetkých dôchodcov. Od 1. apríla do 8. mája zaznamenali cez 82 tisíc jázd seniorov do 70 rokov a vyše 52 tisíc jázd ľudí nad 70 rokov. Za uvedené obdobie evidujú okolo 70 tisíc jázd ZŤP, ktorí majú dopravu za evidenčnú korunu. Ak by nemali dostatok financií a nedostali dotáciu, museli by odstaviť trolejbusovú dopravu, ktorá je nákladnejšia než autobusová.
Po zmene pôvodného uznesenia a podpise zmluvy dostane teda SAD-ka dotáciu 18 miliónov korún a ďalších vyše 34 miliónov už „užíva“ vďaka bezplatnému prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia.
Poslanci odporučili primátorovi Jánovi Králikovi, aby vypísal verejnú súťaž na zabezpečenie MHD v meste na budúci rok. Ten však tvrdí, že podľa zákona môže jedine udeliť licenciu, ak o ňu niekto požiada. Zatiaľ sa tak však nestalo.