Mesto vyhlásilo medzinárodný tender na prevádzkovateľa MHD

Na 10 rokov ide o sumu viac ako 97 miliónov eur.

(Zdroj: Ilustračné foto:(MsÚ))

BANSKÁ BYSTRICA . Mesto Banská Bystrica pripravilo medzinárodnú verejnú súťaž na poskytovanie služieb mestskej hromadnej dopravy (MHD) na 10 rokov zohľadňujúcu environmentálne ukazovatele.

Predpokladaná hodnota zákazky podľa údajov zverejnených vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie je 97 190 967 eur bez dane z pridanej hodnoty. Zákazka sa delí na časti, pričom predpokladaná hodnota služieb trolejbusovej dopravy je ocenená na 33 980 382 eur bez DPH a predpokladaná suma za autobusovú mestskú dopravu je 63 210 585 eur bez DPH. Služby majú byť poskytované víťazom súťaže od nadobudnutia účinnosti zmluvy, najskôr od 1. januára budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež V kostole sv. Alžbety našli náhrobok richtára Egida z Bergu. Telo tam však neležalo Čítajte 

Ako agentúru SITA informovala Dominika Mojžišová z kancelárie primátora, samospráva kladie dôraz na zvýšenie atraktivity MHD a stanovuje podmienky idúce ruka v ruke so smart technológiami.

Zelené verejné obstarávanie

Banskobystrická samospráva oznámila v zmysle európskej legislatívy prípravy na vyhlásenie medzinárodného tendra zameraného na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy v roku 2019 v Úradnom vestníku Európskej únie.

Prečítajte si tiež Pri dopravnej nehode na R1 zomrel jeden človek Čítajte 

Po analýze, príprave podmienok verejného obstarávania a trhových konzultáciách, na ktorých diskutovali potenciálni uchádzači s odbornými útvarmi o možnostiach zatraktívnenia MHD, dnes bolo zverejnené zelené verejné obstarávanie na dopravcov autobusovej a trolejbusovej dopravy. Na predkladanie ponúk začala plynúť štandardná, zákonom stanovená 30-dňová lehota.

„Pôvodným zámerom mesta bolo v čase vyhlásenia tendra mať k dispozícii už aj nový Plán udržateľnej mobility, súčasťou ktorého je Plán dopravnej obslužnosti. Vzhľadom k tomu, že sme museli opakovať verejné obstarávanie na Plán udržateľnej mobility, tender na dopravcov a súťažné objemy dopravných výkonov vychádzajú zo súčasne platných cestovných poriadkov. Očakávame, že v najbližších dňoch už budeme poznať víťaza, ktorý začne pripravovať Plán udržateľnej mobility. Následne zmluva, ktorú uzatvoríme s vysúťaženými dopravcami, nám umožní primerane sa prispôsobiť novému Plánu udržateľnej mobility,“ uviedol viceprimátor Banskej Bystrice Jakub Gajdošík.

SkryťVypnúť reklamu


Novinky sú nevyhnutnosťou

Vysúťažení dopravcovia budú musieť mať, okrem iného, GPS monitorovací systém, ktorým bude mesto vedieť získať údaje o pohybe vozidiel v reálnom čase, o tom, kedy a na ktorej zastávke sa aktuálne nachádza, či mešká, alebo ide podľa cestovného poriadku. Elektronický odbavovací systém s palubným počítačom zároveň umožní sprístupňovať informácie o počte cestujúcich na jednotlivých autobusových zastávkach, na ktorý spoj nastúpili a aká zľava im bola poskytnutá. Samospráva kladie dôraz na to, aby budúci dopravcovia mali vo svojom depe vozidlá s maximálnym priemerným vekom 14 rokov. V požiadavkách dbá mesto na ekológiu, pričom pri autobusoch kladie dôraz na nízko-emisné vozidlá a pri trolejbusovej doprave aj na duálne vozy s čistým pohonom. Všetky autobusy a trolejbusy, ktoré budú v rámci obnovy vozidlového parku dopravcami dopĺňané a vymieňané, budú musieť byť aj nízkopodlažné.

“Zároveň vyžadujeme, aby boli vozidlá vybavené systémom, ktorý bude schopný komunikovať s technológiami, ktoré chceme zaviesť. Sú nimi napríklad elektronické označníky autobusových zastávok, prípadne inteligentne riadené svetelné križovatky. Vozidlá budú musieť byť v horizonte do jedného roka od uzavretia zmluvy s dopravcami vybavené aj WiFi prístupnou pre cestujúcich a USB rýchlonabíjačkami pre zvýšenie komfortu cestovania,” objasnil primátor mesta Ján Nosko.

Obaja dopravcovia budú mať za povinnosť používať spoločnú dopravnú kartu, na ktorú budú cestujúcim poskytované zľavy z cestovného. Ďalšou z podmienok je nastupovanie a vystupovanie všetkými dverami, čo v súčasnosti nie je možné. Pri všetkých dverách bude musieť byť nainštalovaný snímač na dopravnú kartu, aby sa urýchlilo nastupovanie cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 263
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 938
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 014
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 931
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 742
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 565
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 773
  8. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori? 1 762
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 479
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 627
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 770
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 154
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 983
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 654
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 160
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 479
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 627
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 770
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 154
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 983
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 654
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 160
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu