BANSKÁ BYSTRICA. Od vyhlásenia mimoriadnej situácie spôsobenej šírením ochorenia COVID-19 v marci 2020 väčšina pracovísk univerzitnej knižnice fungovala bez prítomnosti študentov a zamestnanci pracovali prevažne z domu. Vykonávali informačný prieskum, pripravovali podklady na revízie, analýzy a previerky fondu, evidovali publikačnú činnosť a ohlasy, poskytovali metodické konzultácie pracovníkom univerzity, pracovali na skvalitňovaní online služieb a dostali sa aj k činnostiam, ktoré zvyčajne za plnej prevádzky knižnice presúvajú „na neurčito“.
Na základe požiadavky vedenia univerzity bolo potrebné v súčinnosti s pracovníkmi Ústavu automatizácie a komunikácie UMB (UAKOM) zabezpečiť odovzdávanie záverečných a kvalifikačných prác výlučne v elektronickej podobe ich nahratím do akademického informačného systému. “Keďže jednou z úloh akademických knižníc vymedzených knižničným zákonom je evidencia obhájených záverečných a kvalifikačných prác na univerzite, bolo potrebné nastaviť preberanie plných textov prác do nášho knižničného systému,” uviedla riaditeľka knižnice Mgr. Michaela Mikušková.