Za predĺženie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka po diaľnicu D1 bude mesto Ružomberok bojovať odbornými argumentmi a faktami. Vyhlásil to primátor Ružomberka Igor Čombor, ktorý zároveň odmietol politikárčenie zo strany politikov.
Rýchlostná cesta R1 je podľa neho súčasťou národných stratégií, Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2011, Strategického plánu dopravy 2030 a Cestného zákona. Informoval o tom hovorca ružomberského primátora Viktor Mydlo. "Veľmi sa tešíme, že do prioritizácie budovania cestnej siete sa dostala aj potreba stredoslovenského severojužného prepojenia a v súlade so strategickými materiálmi bude objektívne posúdený variant R1 a R3. Trasa R1 po Ružomberok má aktuálne a právoplatné rozhodnutie o posudzovaní vplyvov EIA a v časti aj územné rozhodnutie či dokumentácie pre stavebné povolenie," hovorí Igor Čombor.
Predstaviteľov Ružomberka prekvapili nedávne vyjadrenia ministra hospodárstva a podpredsedu vlády Richarda Sulíka na margo prepojenia D1 a R1 a presadzovanie variantu rýchlostnej cesty R3. Podľa Igora Čombora aktuálne prebieha posúdenie dvoch možností v súlade so stratégiou rozvoja dopravy 2030 a prioritizáciou budovania cestnej siete "dobudovanie stredoslovenskej cestnej osi sever - juh". Tento prioritný cieľ má dve varianty, ktoré sa budú vyhodnocovať: dobudovanie stredoslovenskej cestnej osi sever - juh (vetva R1 Banská Bystrica - Ružomberok) a dobudovanie stredoslovenskej cestnej osi sever - juh (vetva R3 Žiar n. Hronom - Martin).
Podľa ministerstva dopravy a výstavby žiaden z navrhovaných variantov severojužného prepojenia severnej diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 nie je definitívny. Rezort v spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP) pri Ministerstve financií SR pripravuje porovnávaciu štúdiu, ktorá objektívne posúdi najefektívnejšie riešenie pre trasovanie. Ministerstvo plánuje štúdiu realizovať v budúcom roku. Konkrétny postup bude predmetom ďalších rokovaní s rezortom financií a Útvarom hodnoty za peniaze.