Mesto vyrokovalo s dopravcami nižšiu cenu za MHD o takmer 27 mil. eur

Autobusy aj trolejbusy budú musieť v priebehu budúceho roka mať GPS monitorovací systém a postupne budú vybavené wifi prístupom a rýchlonabíjačkami.

(Zdroj: Ilustračné- archív)

BANSKÁ BYSTRICA. Mesto Banská Bystrica dnes na základe medzinárodného tendra uzavrelo zmluvy s dopravcami mestskej hromadnej dopravy (MHD). Ďalších 10 rokov bude od 1. januára trolejbusovú dopravu zabezpečovať Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a.s. (DPMBB) a autobusovú dopravu Slovenská autobusová doprava Zvolen, a. s. (SAD Zvolen). Ako mesto informuje v tlačovej správe, samospráve sa podarilo dohodnúť nižšie sumy, ako boli v pôvodných ponukách. Celková cena bude pre mesto výhodnejšia o 26,74 mil. eur.

Po niekoľkotýždňových rokovaniach pristúpili zástupcovia oboch uchádzačov k úprave ekonomickej ceny dopravného výkonu, ktorá zohľadnila aj negatívne prognózy vývoja ekonomických dopadov pandémie súvisiacej s ochorením COVID-19 na rozpočet mesta, predovšetkým v rokoch 2021 až 2023.

Dopravným podnikom mesta Banská Bystrica upravená ekonomická cena dopravného sa dostala v priemere na úroveň 3,72 eur za kilometer oproti cene 4,04 eura za kilometer v predloženej ponuke do súťaže. Týmto sa podarilo dohodnúť ceny trolejbusovej dopravy výhodnejšie o 3,57 mil. eur v prospech rozpočtu mesta.

Výsledná ponuka úpravy ekonomickej ceny dopravného výkonu autobusovej dopravy predložená spoločnosťou SAD Zvolen sa dostala v priemere na úroveň 3,03 eura za kilometer oproti cene 3,93 eura za kilometer v predloženej v ponuke do súťaže, čím radnica dosiahla ceny za autobusovú dopravu výhodnejšie o 23,17 mil. eur v prospech rozpočtu mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úprava ceny

„Už viackrát som deklaroval, že cenová ponuka predložená uchádzačmi v rámci súťaže, nebola pre mesto akceptovateľná. Z uvedeného dôvodu sme požiadali oboch dopravcov o úpravu ceny v náš prospech, čím by sme sa dostali na parametre, ktoré by boli pre mesto vyhovujúce a dovoľovali nám tak zmluvné vzťahy uzatvoriť. Som rád, že sme sa na úprave ceny nakoniec dohodli,“ uviedol primátor mesta pod Urpínom Ján Nosko.

„Ide o reálnu cenu od reálneho subjektu, ktorý zamestnáva viac ako 1 200 zamestnancov. Budeme musieť zabezpečiť rôzne nové technické vymoženosti, nástupy všetkými dverami a pod., preto z nášho pohľadu je to cena trhová a reálna. Treba robiť všetko pre to, aby cestujúca verejnosť vymenila individuálnu dopravu za verejnú hromadnú dopravu,“ povedal predseda predstavenstva SAD Zvolen, a.s. Adrian Polóny.

V zmluve sa dopravcovia zároveň zaviazali, že dotácie získané z európskych projektov na obnovu vozidlového parku budú príjmom mesta Banská Bystrica a nie dopravcov, ako je to v niektorých iných mestách. Toto ustanovenie zmluvy môže mať počas nasledujúcich 10 rokov výrazne pozitívny vplyv na zníženie nákladov mesta v súvislosti so zabezpečovaním služieb MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia

Vysúťažení dopravcovia budú musieť v budúcom roku mať, okrem iného, GPS monitorovací systém, ktorým bude mesto vedieť získať údaje o pohybe vozidiel v reálnom čase. „Mesto vo verejnom obstarávaní požadovalo, aby budúci dopravcovia mali vozidlá s maximálnym priemerným vekom 13 rokov. My sme deklarovali, že priemerný vek autobusov nedosiahne v priemere ani hranicu 11 rokov a v prípade trolejbusov to bude menej ako 12 rokov,“ doplnil Polóny.

Všetky autobusy a trolejbusy, ktoré budú v rámci obnovy vozidlového parku dopravcami dopĺňané a vymieňané, budú musieť byť aj nízkopodlažné. Mesto ďalej požaduje, aby boli v priebehu budúceho roka vozidlá vybavené aj WiFi a USB rýchlonabíjačkami pre zvýšenie komfortu cestovania. Obaja dopravcovia budú mať povinnosť používať spoločnú dopravnú kartu, na ktorú môžu cestujúcim poskytovať zľavy z cestovného. Ďalšou z podmienok je nastupovanie a vystupovanie všetkými dverami, čo v súčasnosti nie je možné. Pri všetkých dverách bude nainštalovaný snímač na dopravnú kartu, aby sa urýchlilo nastupovanie cestujúcich. O zavedení jednotlivých noviniek bude mesto priebežne informovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 897
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 787
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 438
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 232
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
  1. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  2. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  3. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  4. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  5. Adriana Boysová: Život po živote
  6. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  7. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  8. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 253
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 996
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 117
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 873
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 278
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


Tunningový zraz v Banskej Bystrici.

Na tunningovom zraze zaznamenali až 41 priestupkov.


Pomôžu predísť chorobám, no lieky nenahradia.


Predlžovanie R1 prinieslo obmedzenia aj na existujúcom úseku rýchlostnej cesty.

Diaľničiari odporúčajú náhradné trasy.


5
  1. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  2. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  3. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  4. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  5. Adriana Boysová: Život po živote
  6. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  7. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  8. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 253
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 996
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 117
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 873
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 278
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu