Mesto vyrokovalo s dopravcami nižšiu cenu za MHD o takmer 27 mil. eur

Autobusy aj trolejbusy budú musieť v priebehu budúceho roka mať GPS monitorovací systém a postupne budú vybavené wifi prístupom a rýchlonabíjačkami.

(Zdroj: Ilustračné- archív)

BANSKÁ BYSTRICA. Mesto Banská Bystrica dnes na základe medzinárodného tendra uzavrelo zmluvy s dopravcami mestskej hromadnej dopravy (MHD). Ďalších 10 rokov bude od 1. januára trolejbusovú dopravu zabezpečovať Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a.s. (DPMBB) a autobusovú dopravu Slovenská autobusová doprava Zvolen, a. s. (SAD Zvolen). Ako mesto informuje v tlačovej správe, samospráve sa podarilo dohodnúť nižšie sumy, ako boli v pôvodných ponukách. Celková cena bude pre mesto výhodnejšia o 26,74 mil. eur.

Po niekoľkotýždňových rokovaniach pristúpili zástupcovia oboch uchádzačov k úprave ekonomickej ceny dopravného výkonu, ktorá zohľadnila aj negatívne prognózy vývoja ekonomických dopadov pandémie súvisiacej s ochorením COVID-19 na rozpočet mesta, predovšetkým v rokoch 2021 až 2023.

Dopravným podnikom mesta Banská Bystrica upravená ekonomická cena dopravného sa dostala v priemere na úroveň 3,72 eur za kilometer oproti cene 4,04 eura za kilometer v predloženej ponuke do súťaže. Týmto sa podarilo dohodnúť ceny trolejbusovej dopravy výhodnejšie o 3,57 mil. eur v prospech rozpočtu mesta.

Výsledná ponuka úpravy ekonomickej ceny dopravného výkonu autobusovej dopravy predložená spoločnosťou SAD Zvolen sa dostala v priemere na úroveň 3,03 eura za kilometer oproti cene 3,93 eura za kilometer v predloženej v ponuke do súťaže, čím radnica dosiahla ceny za autobusovú dopravu výhodnejšie o 23,17 mil. eur v prospech rozpočtu mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úprava ceny

„Už viackrát som deklaroval, že cenová ponuka predložená uchádzačmi v rámci súťaže, nebola pre mesto akceptovateľná. Z uvedeného dôvodu sme požiadali oboch dopravcov o úpravu ceny v náš prospech, čím by sme sa dostali na parametre, ktoré by boli pre mesto vyhovujúce a dovoľovali nám tak zmluvné vzťahy uzatvoriť. Som rád, že sme sa na úprave ceny nakoniec dohodli,“ uviedol primátor mesta pod Urpínom Ján Nosko.

„Ide o reálnu cenu od reálneho subjektu, ktorý zamestnáva viac ako 1 200 zamestnancov. Budeme musieť zabezpečiť rôzne nové technické vymoženosti, nástupy všetkými dverami a pod., preto z nášho pohľadu je to cena trhová a reálna. Treba robiť všetko pre to, aby cestujúca verejnosť vymenila individuálnu dopravu za verejnú hromadnú dopravu,“ povedal predseda predstavenstva SAD Zvolen, a.s. Adrian Polóny.

V zmluve sa dopravcovia zároveň zaviazali, že dotácie získané z európskych projektov na obnovu vozidlového parku budú príjmom mesta Banská Bystrica a nie dopravcov, ako je to v niektorých iných mestách. Toto ustanovenie zmluvy môže mať počas nasledujúcich 10 rokov výrazne pozitívny vplyv na zníženie nákladov mesta v súvislosti so zabezpečovaním služieb MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia

Vysúťažení dopravcovia budú musieť v budúcom roku mať, okrem iného, GPS monitorovací systém, ktorým bude mesto vedieť získať údaje o pohybe vozidiel v reálnom čase. „Mesto vo verejnom obstarávaní požadovalo, aby budúci dopravcovia mali vozidlá s maximálnym priemerným vekom 13 rokov. My sme deklarovali, že priemerný vek autobusov nedosiahne v priemere ani hranicu 11 rokov a v prípade trolejbusov to bude menej ako 12 rokov,“ doplnil Polóny.

Všetky autobusy a trolejbusy, ktoré budú v rámci obnovy vozidlového parku dopravcami dopĺňané a vymieňané, budú musieť byť aj nízkopodlažné. Mesto ďalej požaduje, aby boli v priebehu budúceho roka vozidlá vybavené aj WiFi a USB rýchlonabíjačkami pre zvýšenie komfortu cestovania. Obaja dopravcovia budú mať povinnosť používať spoločnú dopravnú kartu, na ktorú môžu cestujúcim poskytovať zľavy z cestovného. Ďalšou z podmienok je nastupovanie a vystupovanie všetkými dverami, čo v súčasnosti nie je možné. Pri všetkých dverách bude nainštalovaný snímač na dopravnú kartu, aby sa urýchlilo nastupovanie cestujúcich. O zavedení jednotlivých noviniek bude mesto priebežne informovať.

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu