Plán udržateľnej mobility pre mesto vypracujú odborníci zo Žilinskej univerzity

Banskobystričania môžu hlasovaním ovplyvniť vzhľad loga, ktoré bude sprevádzať projekt PUM.

(Zdroj: MsÚ)

BANSKÁ BYSTRICA. Plán udržateľnej mobility (PUM) funkčného územia mesta pod Urpínom vypracuje riešiteľský tím odborníkov zo Žilinskej univerzity v Žiline (ŽUŽ) počas najbližších dvoch rokov. Ako informovala hovorkyňa primátora Banskej Bystrice Zdenka Marhefková, k tomuto územiu je okrem samotného mesta pričlenených aj ďalších 16 okolitých obcí. Hlavným cieľom strategického dokumentu PUM je mať udržateľný dopravný systém, skvalitniť rôzne druhy dopravy a mobility obyvateľov i návštevníkov mesta. Zmluvu s víťazom verejného obstarávania podpísala samospráva po opakovanom procese súťaže koncom januára 2021.

Vypracovanie Plánu udržateľnej mobility má niekoľko etáp – analýza súčasného stavu, návrh aktivít a vyhodnotenie z pohľadu dopadu na životné prostredie. Medzi očakávané ciele PUM patrí okrem iného aj návrh efektívneho a udržateľného dopravného systému, riešenie problematiky nedostatočnej kapacity parkovacích plôch, najmä na sídliskách, zvýšenie plynulosti dopravného pohybu, zníženie nehodovosti, zlepšenie kvality verejných priestorov a života obyvateľstva. Súčasťou je tiež skrátenie času jazdy verejnej hromadnej dopravy, návrh integrovaného systému prímestskej dopravy a zníženie emisií z dopravy a podobne.

Keď to opatrenia dovolia, žilinská univerzita plánuje organizovať aj worskhopy a stretnutia s obyvateľmi mesta a okolitých obcí, ktorí budú môcť vyjadriť svoje postrehy a vlastné skúsenosti. Relevantné požiadavky sa stanú súčasťou strategického dokumentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Analýza dopravy

„Tento rok sme sa chceli prioritne zamerať na analýzu jednotlivých druhov dopravy. Odborné útvary mesta sú nám nápomocné pri poskytovaní mnohých dôležitých údajov a dát. Keďže pandemické obdobie môže naše prieskumy o počte áut na križovatkách či cestujúcich v MHD skresľovať, museli sme zmeniť aj harmonogram projektu. Čaká nás prvá etapa, v rámci ktorej plánujeme viaceré aktivity, do ktorých by sme chceli zapojiť aj obyvateľov Banskej Bystrice,“ objasnil Marián Gogola zo Žilinskej univerzity v Žiline.

„Som rád, že po komplikovanom procese verejného obstarávania sa nám podarilo vysúťažiť partnera, ktorý má dostatočné skúsenosti na to, aby spracoval pre naše mesto a širšie okolie plán udržateľnej mobility, ktorého súčasťou je plán dopravnej obslužnosti. Verím, že odborníkom zo Žilinskej univerzity v Žiline sa aj vďaka plánovaným aktivitám s Banskobystričanmi podarí vytvoriť kvalitný dokument, ktorého aplikácia v praxi bude plusom nielen pre obyvateľov, ale aj pre mesto a životné prostredie,“ konštatoval primátor Banskej Bystrice Ján Nosko.

Banskobystričania sa už dnes môžu zapojiť na facebookovom profile Mesto Banská Bystrica do hlasovania o tri základné slová, ktoré budú charakterizovať, aké mesto by chceli v budúcnosti. Na základe toho spracuje žilinská univerzita logo, ktoré bude sprevádzať projekt Plánu udržateľnej mobility počas celého jeho trvania.

Mobilita

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 56 793
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 058
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 559
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 950
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 120
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 888
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 114
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu