BREZNO. Aktivita bola pre škôlkarov zážitkom, deti boli nadšené a spolupracovali. Formou edukačných hier a aktivít zažili aj prvý kontakt so samosprávou.
Ani tento rok osobná návšteva radnice nebola možná
Mnohé materské školy v Brezne mali po iné roky možnosť v období, kedy sa v škôlke venovali téme o Brezne, zažiť prvý kontakt so samosprávou naživo. Zavítali na mestský úrad, kde sa dozvedeli zaujímavé informácie o histórii mesta, právomociach primátora, práci v jednotlivých oddeleniach úradu či o rôznych slávnostiach v obradnej sieni.
Spoznávali tiež význam symbolov – erbu, vlajky a pečate, vypočuli si povesť o ozbrojenom rytierovi Bomburovi, prezreli si insígnie a za odmenu si na záver návštevy vlastnoručne na pamätnú medailu razidlom vyrazili erb mesta Brezno. Deti tak život v radnici mohli vidieť na vlastné oči. Tento rok však pre epidemiologické opatrenia osobná návšteva nebola možná.
Mesto spoznávali v priestoroch materskej školy
Tému o Brezne každoročne približujú aj škôlkarom na Mazorníkove, a to exkurziou v meste, v Horehronskom múzeu, vychádzkou popri Hrone... Vzhľadom na obmedzenia tentokrát deti tretej triedy materskej školy Drobček v ZŠ s MŠ MPČĽ 35 mesto spoznávali v priestoroch materskej školy.
V rámci vzdelávacieho programu absolvovali aktivity prispôsobené téme týždňa s názvom Kde žijem pod vedením triednych učiteliek Márie Kvietkovej, Karolíny Špilákovej a študentiek pomaturitného štúdia Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémie EBG v Brezne Evy Škorvánekovej a Michaely Liskayovej, ktoré momentálne absolvujú prax v materskej škole.
Ako informovala Mária Kvietková, „cestovali“ s hudbou a balónom Blažejom po sídlisku Mazorníkovo, napísali pohľadnicu rodičom (deti mali poznať adresu svojho bydliska), ktorý reálne poslali poštou, nakreslili členov svojej rodiny do vystrihnutého a poskladaného domčeka, na slepej mape umiestnili dominanty mesta podľa skutočnosti.
„Veľa sa dozvedeli o dominantách mesta z omaľovánky o Brezne, pri ktorej vyfarbovaní sa snažili dodržať obrysovú líniu. Pri počúvaní povesti o Brezne sa dozvedeli o Kohútovej, hrali sa na stavbu domu a domčeky vyrobili aj z papierových roliek, kartónov a farebných papierov, pričom si rozvíjali jemnú motoriku a trénovali správnu techniku strihania.“
Deti okrem omaľovánok, potešili aj pastelky a pohľadnice, ktoré im darovalo mesto.