BANSKÁ BYSTRICA. Vlani na jeseň jeden poslali k zemi, teraz je otázne, čo bude s druhým. Radvanský most v Banskej Bystrici, vedúci nad rýchlostnou cestou R1, zostal po zbúranom moste v Kremničke jediným, ktorý vodičom slúži na prejazd do časti krajského mesta za diaľnicou. Avšak od havarijného stavu ho delí už len jeden stupeň.
V utorok 18. 2. ho začali diagnostikovať. Po vypracovaní statickej analýzy ho v máji čakajú záťažové skúšky.
Odborník zo Žilinskej univerzity tvrdí, že všetko bude záležať na zvyškovej únosnosti celej konštrukcie. Ak bude príliš nízka, tak pre dopravu most nebude bezpečný a budú ho musieť uzavrieť.
Od havarijného stavu ho delí len jeden stupeň
Vážnosť situácie si uvedomuje aj banskobystrický magistrát. Napriek tomu, že most nie je vo vlastníctve mesta, dal ho na vlastné náklady diagnostikovať.
„Musíme mať absolútnu istotu či je stavba bezpečná a presnú informáciu o tom, v akom stave sa nachádza,“ uviedol primátor Ján Nosko s tým, že aktuálne si nevie predstaviť, že by most museli zbúrať.
„Počkáme si na výsledky a odporúčania zo Žilinskej univerzity a uvidíme,“ dodal s tým, že mesto do diagnostikovania zainvestovalo rovnako, ako v prípade susedného zbúraného mosta nad R1 v Kremničke, ktorý tiež nevlastnilo. V tomto prípade sa už pracuje na projektovej dokumentácii nového, ktorý ho nahradí.

Čo sa týka mosta, spájajúceho mestskú časť Radvaň so Zvolenskou cestou, Nosko ozrejmil, že zo siedmich stupňov ohrozenia je aktuálne zaradený v šiestom.
„Diagnostika konštrukcie mosta odborníkmi spočíva v podrobnej prehliadke, identifikácii a zistení príčin porúch nosnej konštrukcie a pilierov. Súvisí aj s kontrolou rozmerov nosnej konštrukcie, pilierov a mostného zvršku.“