BANSKÁ BYSTRICA. Po fiasku vo verejnom tendri, ktorý ešte predvlani vyvrcholil do zásahu Národnej kriminálnej agentúry a ďalším problémom, odsúvajúcim termíny výstavby, napokon rýchlostnú cestu R1 na strednom Slovensku predsa len predlžujú.
Práce na dopravou mimoriadne vyťaženom úseku, smerujúcom z Banskej Bystrice na horehronskú metropolu Brezno, prebiehajú od jesene minulého roka. Bude dlhý približne tri kilometre, pričom minister dopravy Jozef Ráž vo štvrtok 13. marca informoval, že v pláne je aj ďalšia etapa.
Postavia aj mosty ponad trať a rieku
„Úsek R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča sa stavia už niekoľko mesiacov. Stromy sú vyrúbané, prebiehajú terénne úpravy, pyrotechnický aj archeologický prieskum. Tiež sa robia preložky inžinierskych sietí, úpravy podložia pod budúcou cestou 1/66, pracuje sa na zakladaní mostov,“ priblížil šéf rezortu dopravy.
Podotkol, že na tomto krátkom úseku, vedúcom pomerne členitým terénom, postavia päť mostov. Jeden povedenie aj nad železničnou traťou, ďalší ponad rieku Hron.
„Práve výstavba mostov je asi to, na čom bude zhotoviteľ v tomto roku pracovať najviac. Tento rok budú prebiehať primárne práce na ceste 1/66 a na to, aby sme vybudovali novú časť R1, potrebujeme dnešnú cestu presmerovať kúsok vedľa, a síce dole do údolia. Bude sa tiež robiť na miestnej komunikácii, vedúcej do priemyselného parku Šalková, aj preložkách plynovodov a elektrických zariadení,“ vymenoval Ráž v ministerstvom zverejnenom videu.
Riešia čierne skládky
Minister poukázal aj na komplikácie, ktoré výstavbu dopravnej infraštruktúry na Slovensku sprevádzajú a nevyhli sa ani tomuto úseku.