Napriek rôznym obavám zo zlučovania materských a základných škôl, prvý príklad zo sídliska Mazorníkovo v Brezne rodičov zrejme nesklamal. Potvrdili to aj tým, že prišli po dokončení rekonštrukčných prác pomôcť so sťahovaním. Školáci aj škôlkari našli v spoločnom komplexe všetko, čo potrebujú. Malých usadili v osobitnom pavilóne s vlastným vchodom. Majú pieskovisko, vyčlenený priestor na dvore, dokonca sa môžu pohybovať aj po chodbách pre žiakov. Integrácia mala hladký priebeh určite aj preto, že obe výchovno-vzdelávacie zariadenia už dávno pred ňou úzko spolupracovali. „Pionierska ZŠ II. prerábala vlani kotolňu, spolu so ZŠ IV. dostali autá na rozvoz stravy pre škôlky, tohto roku sme v rámci racionalizácie školskej siete prišli na rad my,“ povedal riaditeľ školy Miloš Brocký.
Hoci sa museli zabraných priestorov vzdať a v tomto roku im to kvôli rotácii žiakov na 2. stupni veľmi nevyhovuje, peniaze rozhodli. Dodávateľská stavebná firma z Brusna mohla počas prázdnin vykonať všetky práce na úprave pavilónu načas a predovšetkým kvalitne. Za najväčší prínos takej formy racionalizácie školských sietí považujú pedagógovia vplyv prostredia na deti v predškolskom veku. Pri prechode zo škôlky do lavíc sa odbúrava najmä stres, ktorý ich pri nástupe do škôl sprevádzal. V podstate ich nečaká nič, čo by nepoznali, iba známky a samozrejme povinnosti s tým spojené. „Dohodli sme sa, že v rámci možností poskytneme škôlke všetko, čo bude potrebovať. Napokon, stravujú sa u nás v jedálni, môžu využívať telocvičňu, počítače, knižnicu, čiže nie je problém vyjsť si v ústrety,“ upresnil M. Brocký. Škôlkársku zónu tvorí šesť tried, o jednu menej ako vlani. Podobný trend zaznamenáva z roka na rok aj základné školstvo v meste.